מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האהבה לאפייה ובישול במשפחתנו

רוני וסבתא בחצר בית הספר
אני והכלב בונו
אהבה לבישול

שמי אירית ביטון, אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי, במפגשים סיפרתי לרוני את סיפורי.

סבתא אירית מספרת

בילדותי הצצתי לסירים של אמי ומאוד הסתקרנתי, מכיוון שאמי הייתה סטרילית היא לא הרשתה לי לעזור לה. הבטחתי לעצמי שכשאתחתן אכין במטבח את כל מה שחפצה נפשי, וכך היה וכך נולדה האהבה שלי למטבח ולבישול ואפייה.

כל מתכון שהכנתי והסובבים אותי החמיאו לי עליו – המשיך לדרבן אותי והמשכתי להכין דברים נפלאים. האהבה לבישול ולאפייה עברה גם לילדיי: בתי הבכורה סימה, כבר בגיל שתים-עשרה אפתה עוגות נפלאות ולימים פתחה קייטרינג מצליח שמו "רוזמרין".

בני הקטן עידן, גם הוא נדבק בחיידק ואחרי השירות הצבאי טס לניו יורק, בארצות הברית, ללמוד לבשל. שם סיים את לימודיו בהצטיינות.

בתי הבכורה סימה, בהיריון הראשון שלה, כתבה ספר מתכונים עם שחקני כדורגל מפורסמים. כל רווחי  ההכנסות מהספר באירוע ההשקה הועברו לעמותת וראייטי.

  הספר שכתבה בתי סימה – המתכון לניצחון

תמונה 1
תמונה 2

הנכד רוני מספר על הכלב בונו

רציתי לשתף אתכם בסיפורו של בונו. הכלב בונו הוא כלב מסוג צ'או צ'אוזה גזע כלבים שמוצאו במזרח הרחוק. הצ'או צ'או הוא כלב יוצא דופן במראהו כי הלשון והפה שלו בצבע סגול.

הסיפור של הכלב הזה הוא מאוד מעניין. הכל התחיל כשדוד שלי עידן, שלמד בארצות הברית, הגיע לחופשה בישראל. כשחזר לארצות הברית החליט שהוא רוצה לקחת את הכלב בונו יחד איתו לארצות הברית. הוא לקח את הכלב והשאיר אותו אצלו כחצי שנה. באחד הימים הוא וחבר שלו נסעו לטיול ועידן השאיר את הכלב במלון לכלבים, פנסיון. זה קרה ביום העצמאות, הבעלים של  הפנסיון מכר או איבד את הכלב, התעלומה לא ברורה עד היום.

הזוית האישית

סבתא אירית: מאוד נהניתי להגיע בכל יום חמישי למפגשי הקשר הרב דורי. תודה לויקי וגזית שהעלו לדיון תכנים מעניינים.

רוני: היה לי כיף לפגוש את סבתא, לספר לה על העולם שלי ולשמוע ממנה על ההיסטוריה שלה.

מילון

סטרילית
מְעֻקָּר, מְנֻקֶּה וּמְחֻטָּא מֵחַיְדַּקִּים, שֶׁהוּמְתוּ בּוֹ כָּל הַחַיְדַּקִּים בְּשִׁיטַת חִטּוּי: תַּחְבּשֶׁת סְטֵרִילִית. מַיִם סְטֵרִילִיִּים.

צ'או צ'או
צ'או צ'או (אנגלית: Chow Chow) הוא גזע כלבים השייך לכלבי השפיץ ומוצאו במזרח הרחוק. הצ'או צ'או הוא כלב יוצא דופן בשל לשונו ופיו הסגולים ובשל רגליו האחוריות הישרות לחלוטין. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אם תתמיד תצטיין“

הקשר הרב דורי