מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא מלכה היא דור שישי בארץ

תעודות הוקרה של תכנית הקשר הרב דורי
במסגרת תכנית הקשר הרב דורי
אביה של סבתא נולד בחברון וניצל מן הפרעות

סבתא  שלי, מלכה, באה ממשפחה שנמצאת בארץ כבר שישה דורות. אימא שלי היא דור שביעי ואני דור שמיני בארץ. אבא של סבתא מלכה נולד בחברון. כאשר הערבים רצחו את כל היהודים שם, המשפחה שלנו ניצלה על ידי השייח' של הערבים, כי סבא רבא היה חייט שתפר לשייח' את כל הבגדים שלו, לכן השייח' החביא את כל המשפחה היהודית בביתו.

סבתא שלי גדלה בתל אביב ולמדה בבית ספר דתי שהיה מיועד רק לבנות. הייתה לה ילדות טובה עם עוד ארבע אחיות ואח אחד. כולם גרו בחדר אחד, כל המשחקים התנהלו בחצר הבית. סבתא מספרת שבזמנו היה חלבן שמביא את החלב הביתה, לא היו מקררים את הקרח, הם היו הולכים לקנות בלוקים במפעל הקרח כי היו מקררים אבל לא פריז'ידרים (מקפיא). בחורף הם היו מחממים את הבית עם תנור נפט, לא היו מזגנים. סבתא מסכמת: "ועם כל הקשיים, היו לנו חיים שמחים ומאושרים."

סבתא רבתא וסבא רבא עבדו קשה מאוד, כדי שלנו לא יחסר דבר. כולנו למדנו ויצאנו לתרבות טובה. סבתא עבדה בבנק והייתה מנהלת מחלקת אשראי. היא הצליחה מאוד בעבודה, התחתנה בשנת 1965 ונולדו להם שלושה ילדים: רונן ויפעת (אימא שלי) ולירן.

הזוית האישית

מלכה שרון השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי. התכנית נערכה בבית הספר אורנים ברמת השרון, התשע"ט.

מילון

חֶבְרוֹן
חֶבְרוֹן היא עיר פלסטינית - ישראלית במרכז הר חברון שבהרי יהודה, כ-35 ק"מ דרומית לירושלים. העיר שוכנת בגובה של כ-930 מטר מעל פני הים. חברון היא אחת הערים העתיקות במזרח התיכון ומהערים העתיקות בעולם המאוכלסות באופן כמעט רצוף מאז העת העתיקה. היא העיר הגדולה ביותר בשטחי הרשות הפלסטינית. לפי נתוני הלשכה הפלסטינית המרכזית לסטטיסטיקה משנת 2016, מתגוררים בה כ־215 אלף פלסטינים. בישוב היהודי בחברון גרים כאלף יהודים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”עם כל הקשיים, היו לנו חיים שמחים ומאושרים“

הקשר הרב דורי