מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חיים של ראובן גרנות (גורניצקי)

סבא ואני בבית התפוצות
סבא והנשיא הרביעי אפרים קציר
"קיבלתי צל"ש פלוגתי על הקרב המפורסם לכיבוש סכר הרואיפה"

שמי ראובן גרנות, לשעבר גורניצקי. 
נולדתי להורי שמואל וטובה ז"ל, בתאריך 23.8.1937, לפני 77 שנה בכפר-סבא. השני מבין 3 ילדים, אחותי סימה ז"ל שהייתה גדולה ממני ב-שלוש שנים ונפטרה לפני כ-עשר שנים. אחי הקטן דוד ז"ל, שנפטר לפני שנה, יהי זכרם מבורך.
 
את ילדותי עברתי בכפר סבא, למדתי בבית-הספר "אוסישקין" בית הספר הראשון שהוקם בכ"ס שהייתה אז מושבה. כילד אהבתי לשחק כדורגל ושיחקתי ב"הפועל כפר-סבא" עם המאמן עמנואל שפר, שלימים היה מאמן נבחרת ישראל.
 
כשהייתי בן 14, הורי התגרשו ועברתי להתגורר עם אמי בקיבוץ עינת. בקיבוץ עבדתי בחקלאות  ובגיל 18 התגייסתי לצבא. בצבא שירתי בחיל השריון, לאחר שנה  פרצה מלחמת סיני, ובה קיבלתי צל"ש  פלוגתי על הקרב המפורסם לכיבוש סכר הרואיפה על אופן ניהול הקרב והתנהלותו. לאחר המלחמה יצאתי לקורס מפקדי טנקים, הייתי סמל מחלקת טנקים, ולאחר מכן עברתי קורס קציני שריון. השתחררתי מהצבא בדרגת סרן. בשנת 1959 עזבתי את הקיבוץ ועברתי להתגורר בבאר שבע.

עבדתי כנהג על קו רביבים, בבאר שבע ומדי פעם ראיתי באוטובוס חיילת יפה ששירתה בבסיס "משאבי שדה".בחלוף הזמן הכרנו והתחתנו כשנה לאחר מכן בשנת 1960. לאחר נישואינו רציתי לעבוד בחברת אגד, כנהג אוטובוס. באותם הימים כדי לעבוד באגד היה צריך לקנות מנייה, שווי המנייה היה 19,500 לירות.

 
לי כ"קיבוצניק" לשעבר וחייל משוחרר לא היו כמעט חסכונות ולכן בקשנו ממשפחתה של יפה עזרה. הם גייסו כספים לקניית המנייה ואנחנו, כמובן התחייבנו לשלם ולהחזיר הכל. עבדתי באגד כמו "חמור" והחזרנו את החובות במלואן.
 
לאחר 4 שנים בהן גרנו בבאר שבע, עברנו להתגורר בתל אביב ומשם לחולון. לאחר מספר שנים בחולון עברנו למושב "עשרת" ושם אנו גרים עד היום. יצאתי לפנסיה ואני פנסיונר כבר 27 שנים, ממשיך לעבוד כנהג אוטובוס באגד היסעים.
 
העשרה
מושב "עשרת: " שֶׂרֶת הוא יישוב קהילתי באזור השפלה ליד המועצה המקומית גדרה, השייך למועצה אזורית גדרות. היישוב נקרא על שם עשרת חברי ביל"ו שהקימו את גדרה. היישוב הוקם ב-1954 כמרכז יישובי של המועצה האזורית גדרות, ומתפקד כך גם כיום."
 תשע"ה

מילון

מושב עשרת
שֶׂרֶת הוא יישוב קהילתי באזור השפלה ליד המועצה המקומית גדרה, השייך למועצה אזורית גדרות. היישוב נקרא על שם עשרת חברי ביל"ו שהקימו את גדרה. היישוב הוקם ב-1954 כמרכז יישובי של המועצה האזורית גדרות, ומתפקד כך גם כיום.

צל"ש
ציון לשבח

ציטוטים

”"קיבלתי צל"ש פלוגתי על הקרב המפורסם לכיבוש סכר הרואיפה"“

הקשר הרב דורי