מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

אריה משחק במכבי שעריים

סבא ואני
מכבי שעריים
חייו של אריה

אני אריה שאשא. נקראתי אריה על שם אחד הדודים שלי אראלה, נולדתי בבגדד שבעירק, נולדתי בתאריך 9.5.1945 והנכדים שלי עושים לי מדי שנה מסיבת הפתעה.

אני הבכור במשפחתי ותמיד הרגשתי שיש עליי אחריות רבה, היה לי 3 אחים ואחות חיים, חזי, מנשה ז"ל ורחל. הייתי צריך לשמור על אחי מפני שאמא שלי נפטרה בגיל צעיר, ולכן הייתי צריך לשמור על האחים שלי הייתי בודק שהם הכינו שיעורי בית, ישנו בזמן ואפילו הייתי הולך איתם לאספות הורים.

גדלתי בבגדד שבעירק היה לנו 4 חדרים (בית שהיה נחשב בזמננו לגדול) וביתנו היה לא רחוק מבית ספר, בית כנסת, מרפאה ועוד.. הרפואה אז לא הייתה כזאת מתקדמת. בילדותי דיברתי בבית ערבית. חפץ שעובר מדור לדור במשפחתי, זו הטבעת עליה חרוטה האות s, קיבלתי טבעת  זו, בגיל המצוות מסבא שלי. על הטבעת רשומה האות s המסמלת את שם משפחתנו shasha. כשגרתי בבגדד לא הכרתי שירים אך שעליתי לארץ שמעתי שירים כמו עץ הרימון, הבה נגילה, ורחל רחל. את השירים האלה שמעתי במסיבות בית הספר, בצופים. השירים ששמעתי היו של הזמרים שושנה דמארי, יפה ירקוני ואריק איינשטין, מדי פעם אני שומע ושר את השירים האלה מפני שאני עד היום זוכר את המילים שלהם, אך היום יש גם שירי חדשים שיוצאים ואני שומע אותם.

בילדותי שיחקתי עם חברי בגינות משחקים רבים כמו: מחניים, תופסת,כדורגל, חמש אבנים קפיצה על חבל ועוד… מבין כל המשחקים ששיחקתי פעם אני משחק היום רק כדורגל(כדורגל היה התחביב היחיד שלי בילדות. לגן ילדים אני לא הלכתי אך הלכתי לבית ספר ביאליק שבחולון גדנ"ע קבוצת כדורגל שהייתה אז הכי טובה במדינה. למדתי בתיכון שבח בחולון 3 שנים במקצוע מכונאות רכב, זיכרונתי כמו מהבית ספר הם מגדנ"ע. היה לי טקס בר מצווה בביתי שכלל כיבוד קל, בבר מצווה שלי הרגשתי קשה כי לא היה לי חברים, כיתה, משפחה רק סבי אבי ודוד אחד היו בבר המצווה שלי.

בעודי בן 5 בשנת 1950 עליתי עם דודי לארץ, עליתי בגלל שהערבים בעירק התגרו בנו והרגשנו סכנה, הממשלה שלחה אותנו למעברה באור יהודה, היו לי קשיי עלייה רבים היה קשה, קר,י שנו באוהלים, ירדו גשמים לא היה ביוב, חשמל ועוד… הכרתי את אשתי עליזה במסיבה בשנת 1966 ובסוף השנה התחתנו, בעודי מתחתן אני בן 21 מסיבת החתונה התקיימה בבית כנסת, מסיבת חתונה רגילה עם הרבה תמונות יחסית. יש לי 5 ילדים העונים לשמות: רחל, לימור, אודי, קארין ואפי. רחל נולדה ב-1976  לימור נולדה ב-1969 אודי נולד ב-1972 קארין נולדה בשנת 1975 ואפי שנתיים אחריה.

שרתתי בצבא בתור נהג טנקים ואשמח לשתף בסיפור שלי, השתתפי במלחמת יום כיפור ובמלחמה שהתקיימה בשנת 1967,השתתפתי בשתי המלחמות האלה. באותם שנים הייתי בן 22 ואווירה הייתה קשה כל מדינות ערב תקפו אותנו המלחמה נמשכה חצי שנה, המלחמה הייתה בשנה שהולדתי את בתי הראשונה רחל. יש לי 5 ילדים 2 בנים ו3 בנות,17 נכדים אין לי עוד נינים. כל המשפחה נפגשת בימים שישי בחולון מקום מגורם של ארבעת בני (בן אחד בתל אביב). יש מנהג אצלנו שהמשפחה ביחד בחגים, אנחנו לנים באילת ובחנוכה עושים הדלקת נר ומימונה. אני אוהב את החגים שהמשפחה ביחד ואין ריבים.

אני מתנדב במקומות רבים לא אפרט. בעיקר בספורט ובמזכירות הליכוד, אני מתנדב בעמותת חב"ד ובעמותת גדנ"ע, בה מרכזים ילדים שמתעסקים בספורט. האירוע עם ההשפעה הגדולה ביותר הוא המשחק הראשון שלי בליגת העל במדי מכבי שעריים אני גאה במשפחה שלי בבני, בנכדי, ובעזרת השם גם בניני. אני לא יצאתי עוד לגמלאות, אני מנהל עסק משפחתי ותחומי העניין שלי הם העסק ובילוי עם משפחתי.

הזוית האישית

חפץ המשמעותי עבורי, שעובר מדור לדור במשפחתי, זו הטבעת עליה חרוטה האות s, קיבלתי טבעת זו, בגיל המצוות מסבא שלי. על הטבעת רשומה האות s המסמלת את שם משפחתנו shasha. היה לי כיף להשתתף בתכנית זו.

מילון

מכבי שעריים
מכבי שעריים רחובות היא קבוצת כדורגל משכונת שעריים ברחובות, המשחקת בליגה הלאומית, הליגה השנייה בישראל. לקבוצה שתי קדנציות בליגה הבכירה, כאשר הראשונה שבהן החלה בעונת המשחקים 1963/1964 ונמשכה עד לעונת 1968/1969, בסיומה נשרה הקבוצה לליגה השנייה לאחר כ-6 שנים רצופות בליגה הבכירה. הקדנציה השנייה של מכבי שעריים בליגה הבכירה הייתה בעונת 1985/1986 בה נשרה הקבוצה לליגה השנייה לאחר עונה אחת בלבד, ולא הצליחה לשחזר את הצלחתה משנות ה-60'.

ציטוטים

”הייתי צריך לשמור על אחי מפני שאמא שלי נפטרה בגיל צעיר.“

הקשר הרב דורי