מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חלום חייו של אלי רפואה התגשם

בחצר בית הספר בהפסקה מתוקה עם סבא
תמונה של סבא ביום הולדת שלי
החיים של אלי רפואה

שמי איתן רפואה השתתפתי השנה בתכנית הקשר הרב דורי ואני מביא את סיפורו של סבי אלי רפואה. סבא אלי נולד בשנת 1934 בפרס בעיר אספהן הוא עלה לארץ עם משפחתו בשנת 1951 כשהיה בן 17. לאבא שלו, סבא רבא שלי, קראו אליעזר ולאמו סבתא רבתא שלי קראו חורשי. לסבא יאלי יש 11 אחים ששה מהם נולדו בפרס – אירן וחמישה נולדו בארץ, אחרי שנת 1951, אחרי העליה ארצה.

רקע לסיפור – אספאהן

אֶסְפָהָאן או איספהאן היא העיר השלישית בגודלה באיראן (אחרי טהראן ומשהד), ושוכנת במחוז הקרוי על שמה, כ-340 קילומטר דרומית לבירה טהראן. בעיר חיים יותר מ-1.5 מיליון תושבים (נכון לשנת 2007). העיר משמשת כמרכז תיירותי חשוב במדינה. (ויקיפדיה)

ילדותו של סבא באספאהן

סבא סיפר לי כשהוא היה ילד הוא אהב לשחק במשחק ה"גוגואים" של המשמש, בכדורגל, כילד נהג לרכוב על אופניים. בביתו של סבא אלי בילדותו הוא זוכר שהיה להם תנור לבנים "בריק אוון" וסבא שלו היה אופה בו את הלחם.

סבא מספר שבימי החורף היה שם מאוד קר, ירד הרבה שלג, הוא זוכר שהם היו עולים על הגג ומורידים את כל השלג שנערם. בית הספר היה במרחק רב מהבית וסבא אומר שכדי להגיע לבית הספר היה צריך ללכת כמה קילומטרים ברגל. בבית הספר הוא למד תנ"ך.

סבא סיפר שחלום הילדות שלו היה לעלות לארץ והחלום התגשם.

סבי צולם ביום ההולדת שלי

תמונה 1

הזוית האישית

איתן רפואה במסגרת תכנית הקשר הרב דורי וכחלק מעבודת השורשים מביא את סיפורו של סבא אלי רפואה. ילדותו באספהן ועלייתו לישראל – חלום שהתגשם.

 

מילון

אספהאן
אֶסְפָהָאן או איספהאן היא העיר השלישית בגודלה באיראן (אחרי טהראן ומשהד), ושוכנת במחוז הקרוי על שמה, כ-340 קילומטר דרומית לבירה טהראן. בעיר חיים יותר מ-1.5 מיליון תושבים (נכון לשנת 2007). העיר משמשת כמרכז תיירותי חשוב במדינה. ויקיפדיה

תעדיק
מאכל אורז פרסי השרוף בתחתית הסיר

ציטוטים

”חלום הילדות שלו היה לעלות לארץ והחלום התגשם“

”"שיחקנו בגוגואים פעם שהייתי ילד"“

הקשר הרב דורי