מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייו של איתן חרמון

איתן, נריה ושלמה בתהליך כתיבת הסיפור
איתן בקורס מ"כים, מפקדי כיתה
חיי המשפחה בקצריין

הילדות של איתן

משתתפים:איתן נריה ושלמה

אימי ז"ל הגיעה מחלב ואבי ז"ל הגיע מגרמניה. בעקובות זאת אופייה של משפחתי היה מעורב, אבי היה "יקה" ולעומתו אימי ז"ל היתה מחלב, וכן סבתי מצד אימי, כאשר התקשורת ביני לבין סבתי היה לקויה מכוון שהיא לא דיברה עברית אלא ערבית.

עשר השנים הראשונות לחיי עברו עלי בקריית ביאליק, שם התגוררתי עם משפחתי. בילדותי גרתי בקרית ביאליק שהיה ישוב קטן והיו בו מרחבים למשחק והיו לי הרבה חברים בני גילי והיתה לי ילדות נעימה. זכור לי שבילדותי היה לי קשר הדוק לבעלי חיים במיוחד לכלבים, ובאחת הפעמים שיחקתי בגולות על גור כלבים שהיה שיך לאחד החברים וזכיתי בו,כמו כן גם נהגנו לשחק מחבואים.

לאחר מכן בגיל 14 למדתי בתיכון קוגל שבחולון 3 שנים. במיוחד אהבתי את שיעורי היסטוריה והתעניינתי בהיסטוריה של עמ"י. לאחר שסימתי את לימודי בתיכון עבדתי כמתלמד במוסך חשמלאות רכב ולאחר מכן התגייסתי לצה"ל ושם השתתפתי בשתי מלחמות בתור חייל. במלחמת יום כיפור ובמלחמת ששת הימים. אחת  מן החוויות המשמעותית שהיתה לי בשרותי כחייל, במלחמת יום הכיפורים היא לראות את האכזריות של משמעות הלחימה כנגד האויב.

איתן בקורס מ"כים (מפקדי כיתה)

20170321_151953

לאחר שהשתחררתי מצה"ל התחלתי לעבוד במפעל "אגן" ביפו ביצור חומרי הדברה, באחת הפעמים  נשמתי חומר רעיל ואושפזתי בבית החולים. הפסקתי לעבוד במפעל והתגיסתי למשטרת ישראל, מאחר ועל פי הנחיות הרופא התעשייתי יכולתי לעבוד רק באוויר הצח. תחילת עבודתי במשטרה היתה כסייר ובהמשך עבדתי כחוקר ועבד נוער עד ליציאתי לגמלאות.

כאשר נולד בני השני במהלך בדיקות בטיפת חלב הובהר לנו שהוא לוקה במומים בליבו ועבר ניתוח בו טופלו המומים בליבו ועל פי המלצת הרפאים עדיף היה לנו להתגורר במקום בו מזג האוויר פחות ישפיע על גדילתו .בהחלטה משותפת עם אשתי החלטנו לאחר בדיקות לעבור לקצרין בת השלוש, עברנו וועדת אכלוס והתקבלנו.

אני הגעתי לקצרין כשוטר ולא הייתה לי בעיה במקום העבודה, ואשתי שעבדה לפני כן כסייעת התקבלה כסייעת במועצה האזורית גולן. לאור כך הייתה קליטתנו קלה. בקצרין שהייתה בתחילתה היה בית ספר אחד בו למדו הילדים, בית ספר "גמלא". מאוחר יותר נבנה גם בית ספר תיכון "נופי גולן" ושם למדו ילדנו. אשתי ואני התחתנו בשנת 1970 ונולדו לנו 4 בנים וכולם התחנכו בקצרין.

הקהילה בקצרין, שהייתה צעירה ברובה, התנהלה בצורה חברותית, כל משפחה חדשה שנקלטה הייתה מתקבלת על ידיי משפחה ותיקה שסייעה למשפחה בדרכה הראשונה בעיר. הינו חוגגים בכול ערב שבת בבית משפחת אחת מהוותיקות וכן גם בחגים.

כיום אני ואשתי אנה נשואים 47 שנה, שלושה מילדיי נשואים ואנחנו סבא וסבתא מאושרים ל-8 נכדים .

הזוית האישית

איתן: חוויה משמעותית בעבודה עם הילדים.

נריה ושלמה: היה מעניון  לתעד את הסיפור.

מילון

יקה
אדם שנולד בגרמניה וידוע בדייקנותו

ציטוטים

”"חוויתי כחייל במלחמת יום הכיפורים היא לראות את האכזריות של משמעות הלחימה כנגד האויב." “

הקשר הרב דורי