מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותו ובגרותו של סבא שלום

סבא מספר לי את סיפור ילדותו.
תמונה שצולמה כשסבא שלי היה בן שנתיים.
תאור חייו של סבא שלי מאז שנולד ועד שהתחתן עם סבתא שלי

סבא שלום עלה לארץ בשנת 1949 בגיל 9 חודשים.

ההורים של סבא עלו לארץ בגלל שהערבים הטרידו את היהודים ואיימו אליהם ברצח וגם השליחים היהודים שבאו מארץ ישראל הפחידו את היהודים בזריקת רימונים והטרדות.

 תמונה של סבי בגיל שנתיים

תמונה 1

כשההורים של סבא עלו לארץ הביאו אותם לגור במעברת רמלה. רק אחרי שבע שנים הם עברו לשכונת שייח-מונס (שהיום זה רמת אביב שם נמצאת שם אוניברסיטת תל אביב).

"שייח' מוניס היה כפר ערבי במישור החוף התיכון בגבול מישור חוף יהודה, כ-3 קילומטרים צפונית-מזרחית לשפך הירקון, שנוסד בסוף המאה ה-18 או בתחילת המאה ה-19. בחודש מרץ 1948, במהלך מלחמת העצמאות, נמלטו תושבי הכפר ממנו, בתי הכפר נהרסו ברובם ואדמותיו צורפו לשטח המוניציפלי של תל אביב. לימים הוקמו עליהן אוניברסיטת תל אביב ומספר רחובות משכונות עבר הירקון"  ( ויקיפדיה).

סבא שלי למד בבית ספר דתי "הרוא"ה", לאחר שסיים את לימודיו בבית הספר הוא נרשם לבית ספר מקצועי "שבח" למגמת חשמל.

בשנת 67' התגייס לצבא לחיל האוויר, חודשיים לפני מלחמת ששת הימים. במלחמת ששת הימים הוא חיפש חללים שנהרגו במלחמה. בהמשך השירות היה איש אחזקה. בתקופה הזו הוא גם שיחק כדורגל במכבי תל אביב מגיל 8 עד גיל 20. במלחמת יום כיפור היה חצי שנה במילואים בחיל האוויר ביחידת טילי כתף.

לאחר סיום השרות הצבאי, התחיל לעבוד בחברת "אלקו" בבניית לוחות מתח גבוה ומתח נמוך.

בשנת 1974 התחתן עם סבתא שלי ולאחר שבע חודשים נולד להם בן בכור (דוד שלי) במשקל של 1.350 ק"ג. היום יש להם שלושה בנים נשואים לכל ילד יש בן ובת.

הזוית האישית

עידו: אני רוצה להגיד שמאוד נהניתי לבלות זמן עם סבא ולשמוע את סיפור ילדותו. זה היה מאוד מעניין ואני מאחל שתמיד נישאר בריאים ומשפחה מאוחדת.

מילון

מעברה
יישוב קליטה- יישוב זמני שהוקם כדי לספק דיור לעולים.

שייח' מוניס
שייח' מוניס היה כפר ערבי במישור החוף התיכון בגבול מישור חוף יהודה, כ-3 קילומטרים צפונית-מזרחית לשפך הירקון, שנוסד בסוף המאה ה-18 או בתחילת המאה ה-19. בחודש מרץ 1948, במהלך מלחמת העצמאות, נמלטו תושבי הכפר ממנו, בתי הכפר נהרסו ברובם ואדמותיו צורפו לשטח המוניציפלי של תל אביב. לימים הוקמו עליהן אוניברסיטת תל אביב ומספר רחובות משכונות עבר הירקון.

ציטוטים

”למדתי שאפשר להשיג כמעט הכל בחיים כל עוד נתמיד ונעבוד קשה. “

הקשר הרב דורי