מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייה של רוזט סבאג

רוזט עם ליחי ויהל
רוזט מראה לבנים תמונות מעברה
רוזט סבאג

סיפור חייה של רוזט סבאג

שמי רוזט סבאג, נולדתי בפס שבמרוקו, בשנת 1944.

מקור שמי הוא צרפתי, קראו לי על שם דודתי.

יש לי שבעה אחים ואחיות ומאז ששני הוריי ניפטרו חיזקתי את הקשר ומאז אנחנו מדברים כול יום. אני בת הזקונים במישפחתי. כשהייתי קטנה אהבתי לשמוע שירים בצרפתית בטרנזיסטור, ואהבתי לשחק בחבל, בטניס, ובקלאס.

היינו גרים בבית גדול במרוקו. תמיד היה לנו חלום להגיע לארץ ישראל. כל הזמן כשהייתי במרוקו כשהייתי קטנה, עמדתי על שפת הים וכל הזמן חלמתי והתפללתי להגיע לארץ ישראל.

לבסוף אנחנו עלינו לארץ ישראל כשהייתי בת 14.  אימא שלי הייתה מיילדת ואבא שלי עבד בחקלאות. כשהגענו לארץ ישראל שאלו אותנו איפה אנחנו רוצים לגור אמרנו בבאר שבע, ולאחר כמה שנים עברנו לקריית גת וגרנו בפחונים.

בהתחלה היה קצת קשה, אבל כמו תמיד, כל האחים תמכו אחד בשני והתגברנו על הקושי שהיה. לאחר עוד כמה שנים המצב היה קצת קשה בבית, והלכתי לעבוד במפעל לתפירה.

במפעל הכרתי את בעלי שהיה מנהל המפעל. הכרנו אחד את השני וכעבור כמה שנים נוספות, הוא הציע לי נישואין והתחתנו. כיום יש לי 4 ילדים ו-10 נכדים. כל הילדים שלי כבר נשואים וגדולים.

הזוית האישית

יהל וליחי — כל פעם שישבנו עם רוזט התרגשנו מחדש. כל פעם לשאול אותה על החיים שלה. זה מה שהדור של היום צריך להתייחס אליו, לדור העבר, ולשמר את מה שהיה פעם, לא משנה מי הם דתיים חילונים או חרדים כולנו בני אדם שצריך להתייחס אליהם.

מילון

טרנזיסטור
רדיו

ציטוטים

”כסף זה לא הכול בחיים“

הקשר הרב דורי