מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייה של סבתי רינה הרשקוביץ

משפחתי בחגיגת יום ההולדת של אחי
יום החתונה של סבא וסבתא
תחנות בחיי

שמי רינה הרשקוביץ ואני נולדתי בישראל בשנת 1940 ב 16 בדצמבר.

ילדותי בילדותי גרתי בחיפה בשכונת חליסה ברחוב הגיבורים. כשהייתי בגן, אני הייתי הילדה היחידה בגן שלא אהבה לסחוב את התיק שלה. אם היינו יוצאים לטיול הגננת הייתה סוחבת לי את התיק כי לא אהבתי, וכיום לכל מקום שאני הולכת אני הולכת עם תיק אחד ואפילו לפעמים שניים.

נעוריי בתקופת בית הספר למדתי בבית הספר "צפרירים". אני והכיתה שלי נהגנו לשחק בחמש אבנים וקלאס. זו היה תקופה יפה בה נהגנו ללכת לגיבושים ומסיבות. בכיתתי הייתה ילדה בשם דבורה שעד היום אנחנו  חברות.

החתונה בגיל ארבע עשרה התחלתי לעבוד בקופת חולים כללית, ושם הכרתי את בעלי ישראל. ישראל בא למרפאה עם חברו כדי ללוות אותו לטיפול, אחרי שחברו נכנס לטיפול, ישראל בא ושאל אותי אם אני רוצה לצאת לבלות איתו בחוף הים ואני הסכמתי. המשכנו להיפגש ואחרי כמה פגישות החלטנו להתחתן. החתונה התקיימה באולם וינזו שברחוב הרצל בחיפה. התחתנו בשנת 1958 כשאני הייתי בת שמונה עשרה. לי ולישראל נולדו שני בנים: צביקה וגיל. יש לי היום כבר שישה נכדים.

הזוית האישית

סבתא: מאוד התרגשתי ונהנתי מהמפגשים ומהחוויה המשותפת לי ולנכדתי.

יעל: נהנתי מאוד לגלות דברים על סבתא שלי ולהכיר אותה יותר מקרוב.

מילון

קלאס
קלאס הוא משחק ילדים. מקורו של המשחק בבריטניה שבתקופת האימפריה הרומית[ החיילים הרומיים מאה 20 היו צריכים לרוץ בשדה הקרב עטויים שריון מלא, והאמינו כי משחק בקלאס ישפר את תפקוד רגליהם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”בגיל ארבע עשרה התחלתי לעבוד בקופת חולים כללית, ושם הכרתי את בעלי ישראל.“

הקשר הרב דורי