מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של סבתא אנה בולקינה

סבתא אנה עם אחותי הבכורה, לינוי ואיתי
סבתא אנה עם דוד שלי, איגור ואמי, יוליה
על אהבתה ומסירותה למשפחה

שמי, אנה בולקינה, סבתא של רומי ברמנט. נולדתי ברוסיה לבנה, בעיר גומל בתאריך 25.11.1949 ולמדתי בביה"ס שנקרא "ביה"ס מס' 19". לעומת ישראל, שבה לא לומדים בשבתות, בגומל לא הלכנו לביהס בימיי ראשון.

לאמי קראו פאניה ולאבי קראו יבסי.

כעשרים שנה לפני שעליתי לארץ פגשתי בפעם הראשונה בבוריס (בעלי לשעבר ואב ילדיי) ברחוב שגרתי בו, רחוב גגארין (פירוש השם: על שמו של האסטרונאוט הראשון). למדתי בכיתה עם בחור שהיה גר באותו הבית עם בוריס. פעם אחת אותו הבחור הלך איתו ברחוב וכך נפגשנו לראשונה.

באותה השנה, בגיל 18, התחלתי ללמוד בביהס לאחיות. לאחר 3 שנים סיימתי את לימודיי והתחלתי לעבוד כאחות בקופ"ח. במשך כל התקופה יצאנו ולקראת סוף לימודיי התחתנו. אני הייתי בת עשרים ובוריס בן 23. עד אז הוא סיים את שירותו הצבאי והתחיל לעבוד כטכנאי.

לאחר החתונה לא יצאנה לירח דבש כפי שנהוג בארץ. עברנו לגור יחד. כשנה לאחר מכן הופתעתי לגלות כי אני עומדת להפוך לאם. הלידה ארכה כ-12 שעות ובסופה הגיח לעולם בני הבכור, איגור. כעבור שש שנים זכיתי להפוך לאם בפעם נוספת כאשר נולדה לי בת, יוליה. במהלך שנות הנישואין שלנו התחלקנו במטלות הבית ועשינו את כל הדברים ביחד. ליום הנישואין ה-6 קיבלתי במתנה מבוריס עגילים יפים ששמרתי עליהם לכמה שנים.

בני, איגור, מאוד התרגש מזה שהפך לאח גדול. הוא מאוד אהב את אחותו התינוקת ושמר עליה, דאג להגן עליה וכשהתחילה ללכת לגן, אף דאג להחזירה הביתה בסוף היום. איגור ויוליה לעולם לא רבו והביאו המון נחת ושלווה להורים. יוליה, בתי, תמיד הייתה מתעניינת במגוון רחב של תחומים והייתה ילדה מאוד סקרנית. היא התחברה לכל נושא ולכל תחום ולא פחדה מהתנסויות חדשות. היא למדה בביה"ס למוזיקה, ניגנה בפסנתר והייתה מאוד פעילה חברתית. יוליה הייתה תלמידה טובה והייתה חלק מלהקת ביהס שאיתה יצאה לסיבוב הופעות ברחבי רוסיה לבנה.

בשנת 1990 אני עם הוריי וילדיי עלינו לארץ.

בוריס ואני נפרדנו אחרי 10 שנות נישואין, הוא נשאר ברוסיה לבנה. אחרי הגירושין וגם כשעלינו לארץ נותק הקשר עם בוריס. גם בארץ המשכתי לעבוד בתור אחות ויצאתי לפנסיה לפני כשמונה שנים. בסה"כ עבדתי כאחות מעל 40 שנה.

הזוית האישית

סבתא אנה: היום אני סבתא מאושרת לארבע נכדות ונכד אחד.

אני, סבתא אנה עם נכדתי הבכורה, לינוי ורומי

תמונה 1

 

 

 

מילון

הרב דורי
כמה דורות ביחד

ציטוטים

”תמיד צריך להיות חיובי ולשמור על האופטימיות“

הקשר הרב דורי