מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החתול הסיאמי של סבתא ציפי

סבתא ציפי בגינה
החתול אוסקר של סבתא ובנותיה
החתול אוסקר

סיפור על החיים של סבתא ציפי

סבתא שלי נולדה בתאריך 02.02.1950 במגדיאל, היא נולדה ממש בט"ו בשבט. ההורים של סבתי עלו לארץ בשנת 1939 בתור חלוצים לקיבוץ איילת השחר. אמא של סבתא שלי היתה מטפלת בילדים נותנת להם לאכול אחרי בית ספר, אבא שלה היה גנן.

בשנות ה-50 הם עזרו לעולים חדשים שעלו לארץ. אמא של סבתא שלי הייתה פעילה בארגון "אמהות עובדות" והיתה נפגשת עם ראשי היישוב בארץ, יש לה תמונות עם בן-גוריון וגולדה מאיר.

כשסבתא היתה בתתשע, עברה המשפחה לקריית מוצקין. בשל החלפת עבודה של אביה עברו לקריית מוצקין. סבתא היתה פעילה בתנועה "מחנות העולים" ומאוד אהבה לצאת לטיולים.

סבא וסבתא שלי התחתנו בתאריך 15.9.69 ומה שמאפיין את התאריך הוא שהוא חל בצום גדליה. סבא וסבתא הכירו באמצעות זוג חברים בראש השנה. סבא גדול מסבתא בארבע שנים. כשסבתא התגייסה סבא מאוד התגעגע אליה והחליט שבחופשה הראשונה שלה מהצבא הוא יציע לה נישואים וכך היה ולאחר שנה הם התחתנו בחתונה גדולה ויפה. חלק מהחתונה נשא אופי דתי בגלל המשפחה הדתייה של הורי סבא שלי. חלק גדול מחתונה היה טקס שבע הברכות שהיה ארוך מאוד.

סיפור על בעל חיים שסבתי מאוד אהבה

סבתא שלי אהבה מאוד חתולים. לאחות של סבתא שלי היו שכנים שבדיוק רצו למסור חתול סיאמי. החתול היה מאוד יפה כיאה לחתול סיאמי ולכן הם ישר התאהבו בו ולקחו אותו. לחתול קראו אוסקר. החתול היה קשור מאוד לסבתי והיה תמיד בקרבתה. אוסקר היה חתול מפונק והיה ישן עם אמי ואחותה במיטה. יום אחד ברח אוסקר מהבית וטיפס על עמוד חשמל ולא הצליח לרדת ממנו, סבתא שלי הזעיקה את מכבי אש שהורידו אותו והחזירו אותו לסבתי.

הזוית האישית

בר מאמו: היה מאוד כיף ומעניין לראיין את סבתא ציפי וללמוד על חייה.

מילון

אישה פעילה
אישה שעובדת בהמון דברים,מתנדבת,עוזרת.

חתול סיאמי
החתול הסיאמי (בתאילנדית: วิเชียรมาศ (מידע · עזרה); מילולית יהלומי ירח) הוא גזע של חתול הבית. מוצאו בממלכת סיאם, הידועה כיום כמדינת תאילנד. במהלך המאה ה-20, החתול הסיאמי נהפך לאחד מזני החתול הנפוצים באירופה ובצפון אמריקה. החתול הסיאמי מאופיין בפרווה לבקנית למחצה - לבנה בכל הגוף, למעט בזנב ובפנים, ובעיניים כחולות. ויקיפדיה

ציטוטים

” "החתונה עם סבא הייתה מאוד משמעותית בעייני".“

הקשר הרב דורי