מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא עליזה

כאן אני עם סבתי במפגש אמירים על המחשב
זהו רחוב דונה גרציה בו סבתי התגוררה
חלומה והאהבה הגדולה

סיפור חייה של סבתי האהובה עליזה ליאני-דדון

עליזה ליאני היא סבתי האהובה. היא בת לחמישה אחים. היא נולדה בשנת 1956 בטבריה. היא התגוררה ברחוב דונה גרציה קרוב לכנרת. היא הייתה יורדת כ- 100 מדרגות בשביל לשחות וככה במשך שנים של אימונים, היא הפכה לשחיינית מצוינת. היא התמידה בכל תנאי מזג האוויר, גם בשרב וחמסין וגם בקור ובחורף. היה לה חשוב להתמיד ולא לוותר לעצמה בכדי להפוך לשחיינית מקצועית וטובה. זהו היה חלומה. ואז קרה האירוע טרגי. חלום זה נקטע כאשר, אחותה של עליזה נפטרה בגיל צעיר. עליזה לקחה זאת מאוד קשה. לכתה בטרם עת היה קשה מנשוא והיא לא יכלה להמשיך ולרדוף אחר חלומה ולהיהפך לשחיינית מקצועית. כל פעם שראתה את הכנרת, מיד נזכרה ברגע הטראומטי שבו אחותה קיפחה את חייה.

באותה תקופה מי שהצליח, להעלות חיוך על פניה היה לימים סבי: ארמוני דדון. היא הכירה אותו בגיל 20 בדיסקוטק בחוף התכלת. הם החליפו מבטים. עליזה הייתה נבוכה ומבוישת אך ארמוני לא וויתר. הוא החמיא לה וכבש את ליבה. הם התאהבו, נפגשו, שמרו על קשר עד שהפכו זאת לרשמי כאשר החליטו להתחתן לאחר שנתיים של חברות קבועה ויציבה.

הם הביאו ארבעה ילדים: אביבית הבכורה, חיים, שי וגיל בן הזקונים. הצטרפתי למועדון היקר ביותר שיש: מועדון הסבתות ביום שבו הבכורה שלי ילדה את הילד המקסים והמתוק ביותר שיש: אוריה. מהרגע שראיתיו, התאהבנו בו כל המשפחה, בעיניו הכובשות והמהפנטות, בחיוכו הממיס. זוהי אהבה אמתית וגדולה. הפכתי לסבתא בפעם השנייה כאשר בני השני, חיים התחתן עם קרן שהביאו לעולם נכד מקסים ומעט מבויש בשם איתי. אנו שותפים מלאים בחייהם ובגידולם. הם מסבים לנו נחת ואושר. אני מאחלת להם הרבה בריאות, שמחה, אושר ופרנסה טובה.

קובץ תיעוד הסיפור שלנו

סיפור חייה של סבתי האהובה עליזה ליאני

הזוית האישית

אוריה: עליזה ליאני היא סבתי האהובה

מילון

דיסקוטק
מועדון בילוי לצעירים

דונה גרציה
דונה גרציה נשיא (1510 – 1569; נקראה בעברית: חנה; שמהּ הנוצרי: ביאטריס דה לונה מיקז) הייתה אשת עסקים, נדבנית ומדינאית אנוסה שחזרה להיות יהודייה. ויקיפדיה

ציטוטים

”היה לה חשוב להתמיד ולא לוותר לעצמה“

הקשר הרב דורי