מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבתא נעמי שושני

סבתא בחגיגות בת המצווה בקיבוץ
אני, סבתא ואחותי ליה
זוגיות, צבא ועבודה

הפגישה עם סבא

שירתתי בצבא בחיל האוויר ושם הכרתי את אחותו של סבא, רותי. היא הזמינה אותי לביתה ברמת ישי, ושם הכרתי את כל משפחת שושני וביניהם את סבא דני. הפגישה הראשונה הייתה בחיפה (שם שירתי). נפגשנו מתחת לעץ ברחוב הנביאים, והלכנו ביחד לראות סרט (יחד עם אחותו רותי).

חוויות וזיכרונות משמעותיים מהקיבוץ

בילדותי, גרנו בבית ילדים בקיבוץ מגיל מאוד צעיר, ולא ישנו עם ההורים. אכלנו ביחד יום יום בחדר האוכל ולמעשה ראינו את ההורים רק שעה או שעתיים כל יום לפנות ערב.

חוויה משמעותית שהייתה לי הייתה חגיגת בר ובת המצווה לכל ילדי הקיבוץ. חגגנו כולנו יחד. הכנו הצגה ובהצגה שיחקתי את אחד התפקידים הראשיים. אכלנו סעודה ובסופה נתנו לנו ספר תנ"ך. כל חברי הקיבוץ השתתפו באירוע, לא רק הילדים, ונהנתי מאוד.

ההגעה למקצוע

רציתי להיות מורה. התחלתי את הקריירה בקיבוץ. שלחו אותי לסמינר למורים, ולמדתי הוראה כללית. למדתי באורנים ולימדתי בקיבוץ ארבע שנים. כשגרתי ברמת ישי, החלטתי ללמוד חינוך מיוחד ושוב למדתי בסמינר למורים. התקבלתי לעבוד ברמת ישי ולימדתי בבית הספר היסודי "ארזים" בכיתה קטנה. לימדתי ילדים שהיו זקוקים לחינוך מיוחד, ועזרתי להם.

שירות צבאי

שירתתי בחיל אוויר בחיפה במחנה סטלה מריס. שירתתי כמוקמת (ראדר). בזמני, אחרי שגמרנו את הטירונות, הציעו לבנות כמה מהתפקידים שישרתו בצבא. מאחר ולא רציתי להיות מפקדת כיתה, בחרתי לשרת בחיל אוויר. נהנתי שם מאוד, ועבדנו במשמרות מול מכשיר מק"ם. היינו צריכות לחפש ולראות במסכים אם יש מטוסים חשודים או לא מזוהים, ולאחר מכן לדווח. גרנו ביחד באותו החדר והייתה אווירה נחמדה ושמחה, ושם הכרתי את רותי, אחותו של סבא דני. הרגשנו שאנחנו חיוניות ואחראיות על שלום הארץ. הייתה לנו הרגשת שליחות.

הזוית האישית

סבתא נעמי שושני: נהנתי מאוד לשבת עם נכדתי ולספר לה על חיי משנות ילדותי בקיבוץ.

מילון

ראדר
הוא מערכת אלקטרונית לגילוי מיקום

ציטוטים

”הרגשנו שאנחנו חיוניות ואחראיות על שלום הארץ, הייתה לנו הרגשת שליחות.“

הקשר הרב דורי