מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חייה של ויקי

תמונה של מיה וויקי
תמונה של ויקי בילדותה
מיה וויקי

הסיפור של ויקטוריה ברוזה ומיה דקל

סיפורי מתחיל באביב של שנת 1943

נולדתי בעיצומה של מלחמת העולם השנייה ברוסיה אבי יהודי היה רופא וקצין בצבא האדום ואמי רוסיה עבדה בבית חולים צבאי. השם שלי ויקטוריה הוא מגיע מהמילה ניצחון – ויקטורי לו קיוו הוריי. החיים בתקופת המלחמה היו מאוד קשים היה רעב כבד ואבי שהיה בצבא לא יכל היה לסייע לנו בפרנסת המשפחה עם שיחרורו התברר שהוא, חייל הקרבי, נשאר יחידי בחיים מכל משפחתו שהושמדה על ידי הנאצים.

אחרי המלחמה אבי ואמי יחד איתי עברו לפולין למדתי שם בבית ספר יסודי ושם נולד אחי ב1957 עלינו לארץ ישראל משום שאבי רצה לחיות בארץ בגלל היותו ציוני נרשמתי לבית ספר תיכון והיה לי מאוד קשה כי לא היה אולפן לעברית לא ידעתי אנגלית ולמדנו גם ערבית כך שזה בלבל אותי בין השפות.

ויקי בילדותה

תמונה 1

גרנו בחדרה, עם סיום התיכון התגייסתי לצבא ושירתתי בחיל האוויר, בתקופה זו הרגשתי יותר שייכת לישראל. לאחר שסיימתי את השירות בצבא התחתנתי עם בעלי שאותו הכרתי בתיכון והיינו חברים עוד מאז. שנינו היינו סטודנטים באוניברסיטה בירושלים כשירושלים הייתה עדיין מחולקת בין ישראלים לערבים, עם סיום לימודינו עברנו לרחובות שם בעלי עשה דוקטורט ונולדו שני ילדיי בן ובת, לצערי הרב הנישואים לא עלו יפה והתגרשנו בשנת 1996. עבדתי כרכזת במשרד הקליטה ונעזרתי במגוון השפות שאני יודעת כדי לקלוט עולים חדשים. עכשיו אני פנסיונרית חיה בזוגיות מאושרת עם אמנון ומגדלת באהבה ילדים ונכדים.

הזוית האישית

ויקטוריה ברוזה ומיה דקל משתתפות השנה בתכנית הקשר הרב דורי.

מילון

ניצחון - Victory
ניצחון הוא מונח המתייחס בדרך כלל למלחמות, ומתאר הצלחה בהשגת המטרות והבסת האויב, או הבסת היריב בתחרויות....במיתולוגיה היוונית ניקה היא אלת הניצחון ובמיתולוגיה הרומית היא נקראה ויקטוריה, ומכאן מקור המילה ניצחון בשפות הלטיניות (Victory) והשמות ויקטוריה וויקטור.

ציטוטים

”השם שלי ויקטוריה הוא מגיע מהמילה ניצחון - ויקטורי לו קיוו הוריי.“

הקשר הרב דורי