מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור חיה של חנה פלנט

אני ונכדי ליאור במפגש משפחתי
אני בילדותי
התגברות על קשיים והגשמת מטרות

שמי חנה פלנט (רפפורט). נולדתי בשנת 1950 בישראל, לזוג הורים ילידי ורשה בפולין.

הוריי הכירו כאשר היו שכנים באותו בניין וגדלו ביחד. הם התחתנו בשנת 1933 לפני פרוץ מלחמת העולם השנייה. אבי היה בן למשפחה מרובת ילדים – 13, והיה בין הקטנים שבחבורה. אמי גדלה רק עם אח אחד נוסף.

יום אחרי חתונתם עלו הוריי על אונייה שהביאה אותם בדרך-לא-דרך לארץ ישראל. אמי הצליחה להביא גם את אחיה לארץ אבל חוץ משלושתם לא נשאר אף אחד בחיים מכל המשפחה המורחבת. לא סבתא, לא סבא, לא דודים ולא בני דודים. רק דוד אחד שלימים היגר לקנדה, וגם אותו לא הצלחתי להכיר לעומק מלבד ביקורים קצרים בארץ במשך שנות חייו. כך גדלתי – בתא משפחתי מצומצם. אבא, אימא, ועוד שני אחים, כאשר אני הקטנה והשונה.

בגיל שנה חליתי בפוליו. מחלה שפגעה בשרירי רגלי והגבילה אותי בהליכה. בבית, במסגרת המשפחתית, לא נתנו לי להרגיש שונה בשום צורה. דרשו ממני להיות כמו כל אחד. למדתי במסגרות רגילות בלי שום הנחות: לא בגן, לא בבית ספר, לא בתיכון ולא באוניברסיטה.

לימים נישאתי לבעלי ז"ל, גם הוא נכה פוליו – מוגבל ברגליו, ויחד הקמנו משפחה לתפארת: שתי בנות, שלא החסרנו מהן דבר והן הביאו לנו שישה נכדים מקסימים.

המסר שאני מנסה להעביר וללמד את הנכדים כיום, הוא שאין הדבר העומד בפני הרצון. אין שום מכשול מנטלי או פיזי שאם רוצים מספיק חזק, אי אפשר לעבור אותו .כבוד הוא לי שנכדי ליאור בחר בי ללוות אותו בתכנית הקשר הרב דורי.

הזוית האישית

סבתא: הזכות הגדולה שלי שנכדי בחר בי להשתתף איתו בתכנית הקשר הבין דורי.

ליאור: מאד נהניתי לעבוד עם סבתא ולגלות על העבר של משפחתי. התכנית תרםה לקשר בינינו.

מילון

מחלת הפוליו
מחלה שפוגעת בשרירי הרגליים ומערכת העצבים.

ציטוטים

”אין הדבר העומד בפני הרצון“

הקשר הרב דורי