מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור העשור של שבתאי

פעילות במסגרת התכנית
טיול לאילת, 1972
שנות השבעים, העשור של סבא

שמי שבתאי בכר, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי. העשור המשמעותי עליו הייתי רוצה לספר הוא בין השנים  1970-1980.

במהלך העשור הזה סיימתי את לימודי התיכוניים (בשנת 1970) בבית ספר שרת בנוף הגליל ומשם פניתי להמשך לימודיי בבית הספר הטכני של חיל האוויר. בשנת 1971 התגייסתי לצה"ל ושירתי בחיל האוויר. לאחר שחרורי מהשירות הסדיר המשכתי בשירות בצבא הקבע.

לאחר שחרורי הכרתי את אשתי חווה. הכרנו אצל מכרים משותפים והתחתנו במועדון ויצ"ו בנוף הגליל. שנה לאחר מכן  נולדה לי ילדה יפה בבית חולים העמק בשם מיטל (שהיא אימא של תמר). בעשור זה שהיה במהלך שירותי הצבאי, פרצה מלחמת יום כיפור שהשאירה טראומה לרבים במדינה, בגלל ההפתעה וכמות החללים והפצועים הגדולה.

עשור זה היה עשור מיוחד ושונה שקרו בו אירועים רבים שלא קרו בעשורים אחרים, כגון: נישואין, לידת ילדיי (אלעד ומיטל), שירותי הצבאי, מלחמת יום כיפור והתחלת עבודתי בבנק בו במשך 30 שנה. התחלתי את העשור כשאני בן 18, וסיימתי אותו כשאני בן 28.

אשתי ואני בשנת 1972

תמונה 1

הזוית האישית

תמר: סבא, מאוד נהניתי לעבוד איתך, למדתי הרבה על העבודה שלך ועל הילדות שלך. נהניתי לשמוע על סיפורך המעניין ויש בו הרבה דברים שעניינו אותי, אהבתי לעבוד איתך.

שבתאי: למדתי להכיר אותך יותר מקרוב את נכדתי (היחידה): דייקנית, עניינית, חביבה, חכמה, מבינה עניין, ובמיוחד חברותית ואהובה. בקיצור חלומו של כל סב (על היופי אין מה להוסיף).

מילון

ויצו
יצו (WIZO – ראשי תיבות באנגלית של ארגון נשים ציוני בינלאומי, Women's International Zionist Organization) הוא ארגון נשים יהודיות בישראל ובעולם.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”מועדון ויצו.“

הקשר הרב דורי