מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור העשור של סבתא ציפי

סבתא ציפי,יעל ואני בבית החינוך
סבתא ציפי וסבא אריק מדיסנילנד, ארה"ב
סיפור החיים שלי - תחילת שנות ה 2000

שמי ציפי, סיפורי יעסוק בנקודות חשובות במסלול חיי, הקשורות באנשים ממשפחתי, חייהם ומותם.

בשנת 2001 בתי מאיה התחתנה עם מתן נפתלי לאחר שנתיים של חיים יחד, בתאריך 31.5. באותה שנה סיימה מאיה את לימודיה בטכניון כמהנדסת מחשבים. בשנת 2002 חל מבצע חומת מגן לאחר הרבה פיגועים שהתרחשו בארץ. בני גיא, שירת בצבא ביחידה לסילוק פצצות השתתף במבצע, וכך גם מתן חתני. בשנת 2003 נולדה מיקה, נכדתי הבכורה, בתאריך 28.5.

בשנת 2003 בני האמצעי גיא נהרג כאשר טיפס על הר בפרו ששמו ״אלפמיו״, וגוש קרח נפל עליו. זה היה בתאריך 21.7. גיא יצא לטיול אחרי צבא לדרום אמריקה, הוא טייל תשעה חודשים ומאוד נהנה. שבוע לפני שהיה צריך לחזור ארצה, יצא לטרק בהר אלפמיו, שגובהו 6500 מטר. כאשר הגיע קרוב לפסגה, ניתק גוש קרח מן ההר ונפל עליו ועל עוד מספר מטפסים שטיילו יחד. שמונה אנשים נהרגו ובניהם גיא, ועוד בחורה ישראלית בשם אופירה. זו הייתה טרגדיה קשה. את כל הגופות איתרו, מלבד גופתו של גיא. מתן חתני נסע מיד לפרו כדי לעזור בחיפושים. בתאריך 1.8 נמצאה הגופה, בגובה 6300 מטר, על ידי המחלץ חיליק מגנוס. גיא הובא לקבורה בארץ בתאריך 10.8.

בשנת 2004 אבא של מתן – מתי נפתלי – נפטר, לאחר חצי שנה שחלה בסרטן ב-20.3. בשנת 2006 נטע נכדתי השנייה נולדה בתאריך 1.3. בשנת 2008 תמר נכדתי השלישית נולדה, בתאריך 24.3. בשנת 2010 יצאתי לפנסיה לאחר 35 שנים שעבדתי במעבדה רפואית כעובדת מעבדה בתאריך 1.7.

מאז ועד היום אני מקבלת כוחות בעיקר ממשפחתי.

למצגת קבוצתית של פעילות התכנית:

הזוית האישית

סבתא ציפי: הקשר הרב דורי הינה תכנית נהדרת לחשיפת סיפורי הדורות של המשפחה והעברת מידע לדור הנכדים. זאת הייתה הזמנות פז עבורי לזמן איכות עם נכדתי תמר, שבו שוחחנו וסיפרתי לה על הוריי וההיסטוריה שלהם בפולין בתקופה השואה, דרך עלייתם ארצה והקמת המשפחה במדינה החדשה. כמובן, סיפרתי על ילדותי וחיי עד שהקמתי משפחה בעצמי. זוהי תכנית חשובה שאורגנה בצורה יפה, והמפגש האחרון בבית התפוצות היווה סיכום מצוין של התכנית לילדים, אשר גילו התעניינות ושיתפו פעולה בצורה בוגרת. אני אישית מאוד נהניתי והתרגשתי להשתתף במפגשים וזה תרם לי לא פחות מאשר לנכדתי.

תמר: היתה לי חווייה מדהימה לעבוד עם יעל, החברה שלי, ועם סבתא שלי וללמוד על ההיסטוריה של משפחתי. למדתי על סבא רבא שלי ועל הדברים שקרו בעשור בו אני והאחיות שלי נולדנו.

מילון

מבצע חומת מגן
מבצע רחב היקף של צה"ל ושירות הביטחון הכללי בשטחי יהודה ושומרון, שהתרחש בעקבות הפיגוע במלון פארק בנתניה, בו נרצחו 30 אזרחים ישראלים. (ויקיפדיה)

טרק (מסלול טיול)
טְרֵק הוא מסלול טיול רגלי האורך בין מספר שעות למספר ימים. אורכו של הטרק נקבע לפי המסלול, האזור וקצב ההליכה של המטייל. לרוב יאופיין טרק בכך שהתרמילאי נושא את כל ציודו על גבו, אך אין זה מחייב. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מאז ועד היום אני מקבלת כוחות בעיקר ממשפחתי“

הקשר הרב דורי