מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור העלייה של סבי ציון

סבא ציון וסבתא ונכדם אורי
סבא ציון בצעירותו
הם הגיעו לישראל, אך, העיסוק במקצוע הצורפות לא היה שימושי בארץ. והם נשלחו....

הנכד אורי סינואני מתעד את סיפורו של סבא ציון כפי שסיפר לו סבא.

סבי ציון כהן נולד בטהרן בירת איראן והעיר הגדולה ביותר בה, בשנת 1951 (תשי"א). להוריו משה ואבן( גוהר) כהן. הוריו נתנו לא את השם "ציון" אשר ביטאה את כמיהתם החזקה לעלות  לארץ לישראל. ואכן, בשנת 1952 כאשר סבי היה בן שבעה חודשים בלבד, החליטו הוריו עם ילדיהם לעלות לישראל. המשפחה מנתה את הוריו ושלושה ילדים. שניים היו גדולים ממנו וסבי התינוק.

באירן, המשפחה ואביו של סבא התפרנסו ממלאכת הצורפות, הם עיבדו ויצרו תכשיטים מזהב. אולם, כשהוריו הגיעו לישראל, העיסוק במקצוע הצורפות לא היה שימושי בארץ. ובמקום המקצוע המוכר והידוע, הם  נשלחו למקומות בהם היה צורך לעבד את אדמות הארץ ולהתעסק בחקלאות. וכך, הם הגיעו למושב בית עזרא שנמצא במישור החוף הדרומי, בין אשדוד לאשקלון. המשפחה, מעולם לא התעסקה בחקלאות, אבל למדה במהירות את עבודת החקלאות. בהתחלה הם גידלו ירקות ומעט פירות,  מאוחר יותר הם הקימו חממות של פרחים ופרדסים. הם גידלו מינים שונים של פרחים כמו: סיפנים, ציפורן ננס, ציפורן אמריקאי, ופרחי שעווה. בפרדס הם גידלו הדרים כגון: תפוזים, אשכולית אדומה, וקלמנטינה. כמו כן הוריו של סבי גידלו גם עופות  שמיועדים לבישול.

תמונה 1

באווירה של חקלאות ויישוב הארץ, החליט סבי לאחר, שסיים את לימודיו  בבית הספר היסודי, להמשיך את לימודיו בתיכון, בבית ספר הדתי ליינות.

לאחר התיכון סבא שירת בצבא בחיל השריון. לאחר שחרורו מהשרות הצבאי הוא התקבל  לעבודה במשרד החקלאות. במשרד החקלאות הוא עבד כמנהל אזור בנושא ביקורת תוצרת חקלאית.

סבי וסבתי התחתנו בשנת 1881 (תשמ"א) ונולדו להם שתי בנות ובן אחד, אמי לירון היא הבת הבכורה במשפחה.

זהו סיפורו הנפלא של משפחתנו מאז העלייה.

תמונה 2

הזוית האישית

אורי סינואני: תודה לך סבא ציון, על הסיפור הנפלא של משפחתנו מאז העלייה.

מילון

ביקורת תוצרת חקלאית - במשרד החקלאות
הגוף המוסמך במדינת ישראל לאכיפת תקני איכות של תוצרת טרייה המיועדת ליצוא הוא השירות לביקורת תוצרת חקלאית. השירות פועל מתוקף החוק לפיקוח על יצוא הצמח ומוצריו - 1954 והתקנות לחוק זה. השירות ניתן לכל תוצרת ממקור צמחי המיועדת ליצוא: הדרים, ארבעת המינים, פרחים קטופים, פירות, ירקות, תבלינים טריים, אגוזי אדמה וגרעיני חמניות. הביקורת נעשית באמצעות מדגם אקראי של משלוח בבית האריזה, בתחנת מעבר (טרנזיט) ובמסופי היצוא, הכול לפי העניין.

ציטוטים

”ב"ה, זכינו להקים משפחה לתפארת כאן בישראל ולהתפרנס בכבוד.“

הקשר הרב דורי