מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור העלייה של סבא אברהם אלקובי

סבא ואני בבר המצווה שלי
סבא בצעירותו
סבא קורא לאמי, בתו, "הבינתי"

שמי אריאל, אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי, במסגרתה אני מתעד את סבי. סבא אברהם עלה בגיל 10 לארץ ישראל ממרוקו עם אמו אסתר, אביו ימין ואחיו הקטן מאיר. סבי התגורר בעיר אשדוד בקראוון. הוריו של סבי אברהם נשלחו אז לבית החולים מה שאומר שהוא צריך היה לדאוג לפרנסת הבית ולאחיו מאיר.

לסבי יש קשר מאוד מיוחד עם אמי אתי. לשם כך הוא אומר המון את המילה: "הבינתי", שפירושה בשפה המרוקאית: בתי – הבת שלי. סבא שלי בן אדם מאוד דתי ומאוד מאמין בה' ואין ספק שמשפט שהוא משתמש בוא המון הוא: "בעזרת השם", פירושו של המשפט הוא שהכל בידי שמיים! מה שה' יחליט יקרה.

Grandfather's Immigration Story: Grandfather Abraham immigrated from Morocco at the age of 10 with his mother Esther, his father Yamin and his younger brother Meir.My grandfather lived in the city of Ashdod in a caravan. My grandfather Abraham's parents were sent to the hospital at that time, which meant he had to take care of his brother Meir all by himself.

My grandfather has a special connection to my mother, Ety. He calls her "binty", which means in Moroccan – my daughter. My grandfather is a very devout religious man, and uses often the phrase: "God willing", meaning that everything is determined by God's wishes and shall be done by his command.

הזוית האישית

הסיפור תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי. התכנית נערכה בבית הספר אורט ע"ש רבין רבין באשדוד, התש"ף, בהנחיית המורה המובילה אילנה ויניצקי.

מילון

בְּסִיַּעְתָּא דִשְׁמַיָּא
הביטוי בְּסִיַּעְתָּא דִשְׁמַיָּא, המוכר יותר בראשי התיבות שלו בס"ד, הוא ביטוי בארמית שמשמעותו "בסיוע השמיים", במשמעות של "בעזרת האל" או "בעזרת השם". (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לסבי יש קשר מאוד מיוחד עם אמי אתי“

הקשר הרב דורי