מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא דני דהן

סבא כיום
מפת מרוקו
החיים במרוקו

שם סבי הוא דניאל, מקור השם על שם סבא מצד אמא ושם החיבה שלו הוא דן שם המשפחה המקורי הוא דהן  ונשאר דהן. סבי נולד במרוקו ביבשת צפון אפריקה ועיר קזבלנקה בתאריך 16.4.53 וחוגג את יום הולדתי עם בת הזוג רותי.

לסבי שמונה אחים, שלוש בנות וחמישה בנים: יהודית, ג'קלין, אילנה והבנים: שלום זכרונו לברכה, דניאל גבריאל, יוסף ומורדכי. והוא הילד הרביעי במשפחה. לדבריו "כולנו קיבלנו יחס שווה". סבי גדל במרוקו בעיר קזבלנקה. בבית סבי גרו שמונה נפשות בשני חדרים. סבי בילדותו דיבר בספה המרוקאית.

יש חפץ שזכור לסבי מהילדות והוא תלבושת שקיבל בגיל חמש. המאכלים האהובים של סבי מהילדות הם דגים, בשר וחביתה. האירועים שסבי זכר מהילדות זה הבר מצווה של האחים שלו ואת טקס הבר מצווה של שלו שהתקיים בישראל. סבי אהב לשחק בכדורגל והרבה ספורט. הוא למד בבית הספר היסודי ארזים והוא זוכר שהוא ואחיו היו עושים קצת שטויות. בית ספר התיכון בו למד סבי נקרא בוסתן הגליל. סבי למד בו גינון ושרברבות.

סבי דני דהן

תמונה 1

מקום העבודה הראשון של סבי הוא מצברים מקצוע זה נלמד בארץ סבי בחר במקצוע זה בגלל שזה מה שלמד. סבי לא עבד הרבה זמן בעבודה וגם הוא לא נהנה ולכן החליף את המקצוע. תקופות המלחמה השפיע על סבי וגרמה לו  פחד. יש לסבי שתי בנות וחמשה נכדים.

סבא מספר שבבית היו מנהגים מיוחדים ובחגים היו אוכלים מאכלים מיוחדים. סבי חגג את החגים עם כל המשפחה. האירוע המשמעותי  הזכור לו במיוחד הוא כשנפטר אחיו, הם היו מאוד קשורים אחד לשני, הם היו הרבה ביחד.

סבא גאה מאוד בילדיו ובנכדיו.

הזוית האישית

סבא דני דנון משתתף בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדו נהוראי.

מילון

קזבלנקה
קזבלנקה (מספרדית: Casablanca, "הבית הלבן"; בערבית: الدار البيضاء א־דאר אל־ביידא, בברברית: ⴰⵏⴼⴰ) היא עיר על חופה האטלנטי של מרוקו. אוכלוסייתה מונה כ-3.3 מיליון נפש (2010), והיא העיר הגדולה ביותר במרוקו, והנמל העיקרי של המדינה. העיר נחשבת למרכז הכלכלי של מרוקו, בעוד שבירת המדינה ומושב הממשלה הוא ברבאט.

ציטוטים

”סבי גדל במרוקו קזבלנקה....“

הקשר הרב דורי