מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור העלייה שלי

סימי ותלמידות הקשר הרב דורי
סימי והתלמידות בפעילות משותפת
במרוקו היינו משפחה שתמיד הייתה ביחד ועזרה אחד לשני בכל מצב

שלום, שמי סימי סודרי, ממושב אמירים והשתתפתי בתכנית "הקשר הרב דורי" באולפנת בני עקיבא מירון.
עם שלוש בנות מכיתה ח':רעות נחמיאס, ליאל פרטובי ואחינועם יהב.
במרוקו היינו משפחה שתמיד הייתה ביחד ועזרה אחד לשני בכל מצב, תמיד דיברנו, צחקנו, ושיחקנו ביחד, גם כשרבנו תמיד השלמנו. בימי ההולדת במרוקו במשפחה שלי: האמא הייתה אחראית לכל ימי ההולדת:
אמא הייתה מזמינה את הדודים, ואת כל החברים לחגוג.
הם היו מביאים מתנות ואמא שלי הייתה מביאה עוגה גדולה ומושקעת עם חטיפים, ממתקים וסוכריות.

כאשר העלינו את הנושא של העלייה לארץ ישראל, לא היינו בטוחים אם לעלות לארץ ישראל או לא, בגלל כל הקשיים שהיו באותו זמן, בסופו של דבר כל החברים, המשפחה, והדודים ,עלו לארץ ישראל, אז גם אנחנו עלינו לארץ.

כשעלינו לארץ הייתי בת 15. עלינו לארץ באוניה בשנת 1956. עלינו כל האחים ורק אחר כך ההורים שלנו עלו. לקח זמן עד שמצאנו את עצמינו בארץ וחיפשנו הרבה זמן את הורינו. היה לנו גם המון צרות.

היה לנו קצת קשה בהתחלה בגלל שלא רצו שנעלה לארץ ישראל, וגם היה נורא צפוף. באמירים כולם היו אשכנזים וצמחוניים ואנחנו היינו המרוקאים היחידים שאכלו בשר.

אבל בסופו של דבר אני נורא שמחה שעלינו לארץ ישראל בגלל שיותר כיף בישראל ארץ הקודש מאשר במרוקו שם היהודים חיו במיעוט. זכיתי להקים משפחה עם חמישה ילדים: שלושה בנים ושתי בנות. מלא נכדים והמון נינים חמודים ומתוקים, ואני מודה לקדוש ברוך הוא שהראה לי את הדבר הנכון- לעלות לארץ ישראל למרות כל הקשיים שנתקלנו בהם ושהיו בדרך.

לאחר שקצת התאקלמנו באמירים התחלתי להפיץ את כישורי הסריגה שלי, עשיתי תואר של סריגה, והייתי מורה לסריגה. בבית היה לי מפעל של סריגה עם עובדים, ואפילו היו אנשים שכינו אותי "מכונת סריגה" מרוב כל הכישרון שיש לי בתחום זה.

מילון

שבקיה
עוגיה מלאה בדבש

ציטוטים

”אפשר להתחבר עם בן אדם שמבוגר ממך“

הקשר הרב דורי