מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור העלייה של יצחק בן לולו ממרוקו

סבא ואני כשקבלתי פרס על סיפור שכתבתי
החתונה של סבא וסבתא
העלייה והנישואין של סבא וסבתא

סיפור העלייה ממרוקו והנישואין של סבא וסבתא

שמי אברהם בן לולו ואני בן 12, אני גר בבית שאן, בן לאבי יוסף חיים ואמי עדי. משפחתי מונה שבע נפשות: זוג הורים ,אחות, וארבעה אחים. אני רביעי במספר הילדים ואני לומד בבית ספר מאיר. שמי ע"ש אברהם אבינו ע"ה ולכבודם של שני הסבים – אחד של אבי ואחד של אמי – שעלו ממרוקו, סבא של אבא: אברהם בן ברוך ז"ל (אבא של סבתא רחל), וסבא של אימא: אברהם פרץ ז"ל (אבא של סבא עמרם ז"ל).

כעת אספר לכם את סיפור העלייה והנישואין של סבא יצחק וסבתא רחל למשפחת בן לולו, כפי ששמעתי מסבא.

אתחיל בסיפור העלייה. סבא יצחק נולד במרוקו בשנת 1950 למשפחה בת תשע נפשות והוא היה הילד השני במספר הילדים במשפחה. כולם אומרים שאני דומה לסבא איציק , את זה תוכלו לראות בתמונות שהבאתי לפניכם. סבא עלה לארץ ישראל עם משפחתו בשנת 1962 בגיל 12. סבא ומשפחתו עלו ממרוקו לעיר בית שאן, הוריו עבדו במפעל "כיתן" שבאזור התעשייה של העיר. הם עבדו עד צאתם לגמלאות. סבא למד בבתי הספר היסודיים בבית שאן ובהמשך עבר ללמוד בפנימיית "ימין אורד", ובטכני של חיל האוויר. את שירותו הצבאי ביצע בחיל האוויר כמכונאי מטוסים וגם השתתף בתפקיד זה במלחמת "יום הכיפורים". סבתא רחל גם היא נולדה במרוקו בשנת 1954 למשפחה בת 11 נפשות, הילדה החמישית במספר הילדים. היא עלתה עם משפחתה בשנת 1962 כשהיא בת 8. סבתא ומשפחתה עלו לעיר בית שאן, אבא שלה עבד במפעל "כיתן" ואימא שלה עבדה בנעמ"ת כמטפלת בילדים. סבתא למדה בבתי הספר היסודיים והתיכוניים שבעיר בית שאן. היא התייתמה מאמה כשהיא בת 16 בלבד. אחיה הגדולים התחתנו ועול גידול הילדים היה מוטל עליה. עם כל זאת היא התמודדה באומץ, עם המטלה העצומה וגידלה את משפחתה לתפארת.

כעת אעבור לסיפור ההיכרות של סבא וסבתא שלי: סבא סיפר לי שסבתא הייתה חברה טובה של אחותו מרים וביקרה אצלם הרבה בבית. יום אחד כשהיה בבית בחופשה מהצבא, היא באה לחפש את אחותו מרים כדי ללכת אתה לסרט. אחותו לא הייתה בבית, אז הוא הציע לה שכיוון שהיא לא בבית אולי הוא ילך אתה? היא הסכימה וכך נוצר הקשר ביניהם. כיום סבא וסבתא שלי הם הורים לארבעה ילדים ו-11 נכדים לתפארת, כן ירבו. אחד מהילדים שלהם הוא אבא שלי, יוסף חיים.

יהי רצון שנזכה לראות אותם שמחים וטובי לב עדי זקנה ושיבה.

 

הזוית האישית

הנכד אברהם: למדתי מהסיפור דברים חדשים על הזוגיות של סבא וסבתא וזה יעזור לי בעתיד.

מילון

קזבלנקה
קזבלנקה היא עיר על חופה האטלנטי של מרוקו. אוכלוסייתה מונה כ-3.3 מיליון נפש (2010), והיא העיר הגדולה ביותר במרוקו, והנמל העיקרי של המדינה. העיר נחשבת למרכז הכלכלי של מרוקו, בעוד שבירת המדינה ומושב הממשלה הוא ברבאט. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”יהי רצון שנזכה לראות אותם שמחים וטובי לב עדי זקנה ושיבה.  “

הקשר הרב דורי