מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור העליה לישראל

שירי המתוקה עם נונה בקי.
המשפחה המורחבת שלנו.
נונה בקי מספרת על העליה שלה.

נולדתי בקונגו לאימא רשליקה ז"ל ואבא סלבטור ז"ל, ויש לי שני אחים מיוחדים: דוד ומשה. גרנו בבית גדול עם הרבה אהבה ושמחה.

היינו קהילה חמה מאוד ומלוכדת מאוד ציוניים, חגגנו את חגי ישראל.

סבא שלי דוד ז"ל מצד אבי נפטר כשאבא שלי היה בן 8 ובגיל 18 אבי הגיע לקונגו יחד עם  שלושת  האחים שלו ואמו סבתא רוזולה ז"ל עלתה לישראל עם חמישה  ילדים.

סבא שלי מצד אמי משה אלמלך ז"ל וסבתא רבקה ז"ל אלמלך יחד עם ילדיהם ז"ל ג'קו, מטילדה, פאני ושרה נספו בשואה ורק אמי רשליקה אלמלך ניצלה מהשואה והגיעה לקונגו, ונישאה לאבא שלי סלבטור. ב- 1960 היו מהומות ואז החליטו לעלות לישראל למרות שרוב הקהילה נסעה לבלגיה, צרפת וספרד. בגלל היותם ציוניים. הגענו לארץ עם האנייה "תאודור הרצל" בשעות המוקדמות של הבוקר חיפה נראתה מרחוק כמו שטיח מלא אבני חן מבריקות זה היה מרהיב ומרגש.

הגענו לקריית אתא ואני התפלאתי איך שהילדים היו חופשיים ויחפים וכולם קיבלו את המשפחה בהמון אהבה ורצון לעזור היה מאוד קשה ללמוד עברית אבל מהר מאוד המורים והתלמידים מאוד עזרו לי והשתלבתי מאוד יפה בארץ. אני מאוד אהבתי את צורת החיים בארץ והאנשים השונים שהגיעו ממקומות  אחרים בעולם. הוריי הרגישו שהגשימו חלום, לחיות במדינת היהודים. עוד כשהיו בחו"ל אבא שלי היה שולח תרומות לבניית הארץ וכשהגיע היה שמח וגאה לראות כמה שהמדינה מתפתחת.

בגיל 18 הייתי כבר ישראלית גאה שהתגייסה לצבא כנחלאית, אמי ואבי היו מאוד גאים בי במיוחד שאימא שלי רשליקה ז"ל שעברה  את השואה  ורק היא שרדה מכל בני משפחתה זכתה  לראות אותי כחיילת במדינת ישראל.

התחתנתי בשנת 1970 למשה והקמנו משפחה לתפארת עם ילדינו גילי, רחלי איילי ונכדינו. עבדתי 27 שנה  במשרד הקליטה בקליטת עולים, עבודה שמאוד אהבתי כי יכולתי לעזור לעולים כמו שעזרו לי כשעליתי לארץ. אני מאוד גאה במשפחתנו בילדים ובנכדים האהובים והמיוחדים שלנו. מרגישה שהגשמתי את חזון הציונות במדינה לתפארת ישראל.

" אין בעולם כמו מדינת ישראל ".

img-20150812-wa0002-150x150

הזוית האישית

נונה בקי מספרת: זו היתה הזדמנות להיות ביחד שתינו וליהנות ולגלות כל מיני דברים מיוחדים על שירי המיוחדת שלנו. שירי הנכדה מספרת: שמחתי שיכולתי לשאול שאלות שאף פעם לא שאלתי, זה היה זמן איכות בנינו.

מילון

רשליקה
השם רשל.

ציטוטים

”אין בעולם כמו מדינת ישראל“

הקשר הרב דורי