מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור היכרות בן 65 שנים

הסבים איתנו הנכדים
סבא וסבתא חוגגים 70
סיפור ההכרות שלי עם סבא מתי והקמת המשפחה

אני, דורית בנמור- פיכטנבאום, אספר את סיפור ההיכרות שלי עם סבא מתי, היכרות מיוחדת בת 65 שנים, זוגיות מלאת אהבה והקמת משפחה נפלאה. סבא ואני חגגנו יומולדת 70 בשנה שחלפה. מניין שנות ההיכרות שלנו מגיע ל65 שנים ויותר..

נולדתי בחיפה, בבי"ח אלישע, בפברואר 1950, בחורף הכי קר שידעה העיר חיפה. הוריי גרו בשכונת הדר בעיר. אמי היתה אחות במקצועה ואבי היה בעל חנות למנעולים ושיכפול מפתחות. עד היום עובדת וקיימת החנות בעיר בחיפה ומופעלת על ידי אחייניתי ובעלה.

אני אחות צעירה לאחי הבוגר ממני בחמש שנים. את שנות ילדותי עד גיל עשר, העברתי בשכונת הדר בחיפה. כשהייתי בת חמש הלכתי עם הוריי לבית הכנסת בשכונה, ושם הכרתי את מתי, שלימים יהיה בעלי. יחד התרוצצנו בחצר בית הכנסת, והאגדה מספרת שאני רדפתי אחריו כבר אז. היינו שכנים בשכונת הדר.

בגיל עשר, עברתי עם משפחתי לשכונת כרמל צרפתי, לרחוב שומרון 6. מעט אחריי, עבר גם סבא מתי לאותה שכונה, מרחק דקות ספורות הליכה מבית הוריי. שוב היינו שכנים, בשכונה חדשה. אולם, לא למדנו באותו בית ספר, גם לא באותה שכבה. לא היינו יחד בצופים, אך בכל זאת הכרנו מהשכונה. כשבגרנו, סבא הזמין אותי לצאת איתו והסכמתי. יצאנו כשנה וחצי עד שהתחתנו. לאחר שנה וחצי  נולדה אימא שלך, חגית. אחריה נולדו גם אירון ואיתן, הדודים שלך.

מההיכרות הראשונה בחצר בית הכנסת, ועד היום, עברו הרבה שנים, הרבה חוויות, משפחה גדולה שהקמנו והרבה אהבה.

סבתא דורית וסבא מתי

תמונה 1

           

סבא וסבתא והמשפחה המורחבת

 

תמונה 2

הזוית האישית

רון: נהנתי מאד להקשיב לסיפור ההכרות המשפחתי.

סבתא דורית: שמחתי לספר את סיפור ההכרות שלי עם סבא, יחד הקמנו משפחה לתפארת.

מילון

אגדה
סיפורי עם או אגדות, הם סיפורי פולקלור נפוצים, אשר דרך הפצתם היא לרוב מפה לאוזן. בדרך כלל, המחבר הוא אנונימי ואין מקום וזמן מוגדרים.(ויקיפדיה)

ציטוטים

”אני וסבא התרוצצנו יחד בחצר בית הכנסת, והאגדה מספרת שאני רדפתי אחריו כבר אז“

הקשר הרב דורי