מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור החיים של נחמה פרץ

שני, ליאל, לינוי ונחמה בקשר הרב דורי
נחמה במועדון, 2019
נחמה פרץ, ילידת מצרים ומתנדבת ותיקה.

קוראים לי נחמה, נולדתי בשנת 1930 במצרים. החלטתי לעלות לארץ בשנת 1949 כשהייתי בת תשע עשרה כי רצו לגייס את אחי לצבא במצרים. לכן אני, אבי, אמי, שתי האחיות שלי ושלושת אחיי עלינו לארץ ישראל. השארנו הכל במצרים איך שהיה בשביל שלא ירגישו שעזבנו ועלינו על אנייה לארץ. במצרים למדתי בבית ספר שקוראים לו "עמנואל סקול", היו בו 20 ילדים, הייתי תלמידה טובה וקיבלתי שלוש מדליות על התנהגות טובה והשקעה.

למדנו פעם מתמטיקה מדעים ואנגלית וגם ערבית ועברית ואפילו צרפתית. היינו משחקים משחקים כמו קלאס וקושרים את הרגליים ורצים עם החברים. היינו יוצאים גם לטיולים בטבע עם כל החברים שלי, מאוד אהבתי את היציאות האלו. לא היו נותנים לנו עונשים כי סך הכל אנחנו התנהגנו יפה. כשהגעתי לארץ ממצרים ידעתי כמה מילים פשוטות בעברית אך לא את כל השפה.

הגעתי ישר למחנה דוד, עברתי לפרדס חנה, אחר כך לשפרינצק ואז לטירה. התגייסתי לצבא במשך שנתיים. הייתי מתנדבת בספרייה, בתזמורת, בהתעמלות, כמעט בהכל עד היום (כיום אני גם מתנדבת במועדון). באותה שנה התחתנתי ולאחר זמן מה נולדו לי שתי בנות, אמי וברטה. שתיהן נשואות עם ילדים, ויש לי נכדים וגם נין. הנין שלי רוקד כל היום קומסי קומסה (שיר). הנכד שלי שי, עובד בתחום המחשבים והבן שלו מאוד מוכשר ומחונן ולומד בבית ספר וגם הוא אוהב מחשבים מאוד. אני אוהבת לדבר עם הנכד שלי על החיים במצרים ועל העבר שלי.

נחמה במועדון, 2019

תמונה 1

כיום אני אוהבת לעשות המון סודוקו, תפזורות, תשחצים ואני מאוד טובה בזה. אם ישבו מולי בסודוקו ארבעה אנשים אני אנצח את כולם. אני אוהבת מוזיקה מזרחית מוזיקה עכשווית של אייל גולן, ליאור נרקיס וגם עומר אדם בעברית, ובאנגלית אני אוהבת לשמוע שירים של מייקל ג'קסון. כשהייתי צעירה היינו שומעים כל המשפחה יהורם גאון ברדיו ואני מידי פעם הייתי שמה את הרדיו על ערוץ 24 ושומעת את כל מה ששמים כמו עומר אדם והוא כל הזמן פועל גם כשאני לא בבית. במפגש מוזיקה עם הבנות (בתכנית הקשר הרב דורי) נהניתי לשמוע שירים שלא הכרתי, אני תמיד אוהבת לשמוע מוזיקה."

הזוית האישית

נחמה: אני אוהבת להיפגש עם הקבוצה שלי תמיד, שאומרים שהולכים להיפגש בבית ספר אני ישר קמה. אני מרגישה מצוין לבוא לבית הספר ולהיזכר בדברים שעברתי בחיי ולדעתי זה רעיון מצוין לספר כך. למדתי דברים חדשים במחשב כמו שיש סודוקו במחשב, שאפשר לעשות ולהדפיס ועל היוטיוב שבו אפשר לשמוע מוזיקה ושירים שאני אוהבת.

מילון

מחנה דוד
היום נווה דוד. השכונה הוקמה כמעברה באפריל 1951, ליד שער העלייה שהיה מחנה קליטה ומחנה עולים במערב חיפה, ושימש כמחנה מעבר מרכזי לעולים שהגיעו לנמל חיפה בעלייה ההמונית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אם ישבו מולי בסודוקו ארבעה אנשים אני אנצח את כולם“

הקשר הרב דורי