מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור ההיכרות של סבא עודד וסבתא רותי

סבא עודד ויובל בטקס הסיום של התכנית
אבא שלי אסף, סבתא רותי וסבא עודד.
המוסד החינוכי, שירות צבאי והקמת משפחה

שמי יובל דגאי לומד בכיתה ה' בבית ספר רעות במועצה אזורית מנשה. אני מאוד אוהב כדורסל וחולם להיות שחקן מוביל בליגת העל. אני בחרתי לתעד את סיפור ההיכרות של סבא וסבתא שלי.

אני ליד בית הספר רעות

תמונה 1

סבא עודד מספר 

"סבתא ואני היכרנו בבית ספר "מבואות עירון" המשותף לקיבוצים עין שמר, מענית, ברקאי ומצר. כדי שהילדים מהקיבוצים השונים יכירו אחד את השני היה נהוג אז להושיב ילדים מכיתות וקיבוצים שונים בשולחנות משותפים בחדר האוכל של המוסד. ככה יצא לי להכיר את סבתא. אחרי שלוש שנים נעשינו חברים. סבתא הייתה בכיתה י"ב ואני י"א ,כלומר הייתי בכיתה נמוכה מסבתא מה שמאוד לא היה מקובל אבל לנו זה ממש לא הפריע.

אחרי המוסד באופן טבעי, נפרדו דרכינו.

סבתא התגייסה למשטרה הצבאית מאוד לא אהבה את התפקיד והצליחה לעבור ולשרת בסדנה לחימוש. אני התנדבתי לסיירת אגוז, סיירת שעסקה בביטחון שוטף על הגבול הצפוני של ישראל.

בצבא באחד הלילות כשיצאנו לסיור בנגמ"ש, נסענו בלי אורות לאורך גבול לבנון, כי אסור היה שיראו אותנו נסענו עם אולטרה לייט, שזה אורות שרק אנחנו רואים ולא רואים אותנו, הנהג היה מאוד פזיז והתהפכנו על הכביש ונפצעתי די קשה והיה צריך לפנות אותי לבית חולים."

סבתא רותי מספרת

"סיימתי את הצבא והלכתי ללמוד מקצוע לבורנטית במדרשת רופין, כשסיימתי את הלימודים נסעתי ללונדון לבקר את ההורים שלי שהיו שליחים של הסוכנות היהודית.

סבא הצטרף אלי ועשינו טיול קמפינגים גדול באירופה. כשחזרנו לארץ התחתנו ונולד לנו תינוק ששמו אסף. התחלתי לעבוד בגלעם ואחרי חצי שנה עברנו לגור בעין שמר הקיבוץ של סבא. סבא הלך ללמוד להיות מורה לביולוגיה באורנים אבל לסבתא היה קשה בקיבוץ עין שמר וסבא וויתר על הלימודים והתחיל לעבוד בענף האבוקדו של הקיבוץ."

מימין: אבא שלי אסף, אמו – סבתא רותי ואביו – סבא עודד

תמונה 2

הזוית האישית

סבתא רותי וסבא עודד: מאוד נהנינו להיות חלק מתכנית הקשר הרב דורי. שמחנו בכל פעילות ובעיקר לשתף פעולה עם נכדינו יובל.

יובל הנכד: היה לי מאוד כיף להיפגש עם סבא וסבתא ולשמוע את הסיפורים שלהם מהרגע שהם הכירו שהיו צעירים.

מילון

קמפינג
לינה מחוץ לבית במסגרת טיול

נגמ"ש
נושא גייסות משוריין. רכב משוריין שמסיע חיילים בשדה הקרב

ציטוטים

”הייתי בכיתה נמוכה מסבתא מה שמאוד לא היה מקובל אבל לנו זה ממש לא הפריע“

הקשר הרב דורי