מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור האהבה של סבא וסבתא מרים חמו

סבתא מרים ואגת
מרים חמו בטיול שורשים במרוקו
הטיול לאילת

שמי אגת מזרחי, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי ומתעדת את סיפור האהבה של סבא וסבתא שלי.

זה התחיל כך: סבתא נסעה יחד עם כיתתה לטיול שנתי באילת. בני הכיתה קבעו ללכת ביחד לסרט, סבא עבד כמוכר כרטיסים בדלפק. סבתא קנתה מסבא כרטיס ולא נשאר לו עודף להחזיר לה, הוא פנה אליה ואמר: "תחכי רגע בצד, אמכור עוד כרטיסים ויהיה לי עודף להחזיר לך". סבתא חיכתה בצד והסרט התחיל, סבתא שאלה מה עם העודף שהוא חייב לה, סבא תהה מה לעשות. לאחר שסבתא נכנסה לסרט, סבא קנה לה גלידה ופופקורן כי עדיין לא היה לו עודף, וסבתא עדיין חיכתה. סבא נכנס עם הגלידה והפופקורן, התיישב במקום הפנוי ליד סבתא ונתן לה את הגלידה והפופקורן. סבתא לא רצתה את מה שקנה לה אלא את העודף שסבא היה חייב לה. סבא אז שאל: "את רוצה להיות חברה שלי?" וסבתא ענתה: "אבל איך? אנחנו לא מכירים, לא באותו הגיל וגם אני לא גרה באילת". סבא התעקש ולא ויתר, ולאחר זמן מה הם הפכו להיות זוג. הם היו יחד 25 שנים, לפני שסבא נפטר.

החתונה של סבא וסבתא

תמונה 1

בשנת 1969 נולדה להם הבת הבכורה ששמה דורית. אחרי 11 חודשים בדיוק נולדה הבת השניה לימור. בתה של מרים, אליס, מספרת: "אבא שלי היה נורא מאוכזב שאמא שלי ילדה רק בנות, הוא רצה בן. אימא המשיכה לנסות ואז אני נולדתי. אימא שלי הייתה בהריון שוב ונולד לה תינוק, אך כמה שעות לאחר הלידה הוא נפטר. עברו שלוש שנים ואימא שלי נכנסה להריון שוב, ונולדה עוד בת. אבא החליט לקרוא לה אורלי. הוא אמר שהיא תביא את האור. אימא נכנסה להריון שוב ואז בא הנסיך שלה – משה, היא קראה לו. ואז אימא חשבה להביא למשה אח ולקרוא לו אהרון, אבל באה האכזבה. נולדה עוד בת וקראו לה אושרת.

חייה של אמי, לא היו קלים. הזוגיות עם אבי לא צלחה ובסופו של דבר הם התגרשו. אמי נאלצה להתמודד, לגדל אותנו, ילדיה, ולדאוג לפרנסתנו. בכך לא הסתיימה הטרגדיה: אחי, הבן היחיד שכל כך חיכו להולדתו, שגדל ובגר, שם קץ לחייו. למרות כל הקשיים והטרגדיות שעברה משפחתנו, אמי ממשיכה להתמודד בתמיכתנו ומקדישה את זמנה לנכדיה האהובים."

סבתא מרים בטיול

תמונה 2

הזוית האישית

מרים ואגת: נהנינו מאוד להשתתף בתכנית.

מילון

פופקורן
פּוֹפּקוֹרְן (בעברית: פִּצְפּוּצֵי תִּירָס, תירס קלוי או תִּירְסָה) הוא מאכל בצבע לבן העשוי מגרגירי תירס שחוממו עד להתפקעותם. פירוש השם הוא קיצור באנגלית של המילים popped corn, כלומר "תירס מבוקע". הכנת הפופקורן נעשית על ידי חימום גרגירי תירס עד אשר מעטפת הגרגיר מתפקעת תחת לחץ הקיטור הנוצר בתוכו. התפקעותו של הגרגיר ושחרור לחץ הקיטור שבו מפיחה את תוכן הגרגיר ויוצרת מרקם אוורירי בצורה אופיינית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לאחר שסבתא נכנסה לסרט, סבא קנה לה גלידה ופופקורן כי עדיין לא היה לו עודף“

הקשר הרב דורי