מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור האהבה של סבא גידי

סבא גידי ויעלי
חתונתם של סבא גידי וסבתא חיה
תחביב חזק שנימשך שנים רבות

קורות חייו של סבא גידי:

סבא נולד בתל אביב בשנת 1946 ומשם עבר לקריית עמל וגדל אצל סבתו עד גיל 6. בגיל 6 עבר לחיפה שם התחיל וסיים את לימודיו. סבא סיים בית ספר תיכון מקצועי בסמ"ת במגמת מכשירנות. בשרותו הצבאי סיים בדרגת סגן. סבא הכיר את סבתא חיה בצבא ולאחר סיום שירותו הצבאי הם נישאו בשנת 1969.

רוב שנות עבודתו של סבא, הוא עבד בחברה אמריקאית ושימש כמנהל פרויקטים. בזמן עבודתו עבד בפיתוח פרוייקט בתעשיית המיקרו אלקטרוניקה. הפרויקט פותח על ידי סבא בארה"ב וסבא העביר אותו לישראל. כיום עובדים במוצר שפיתח סבא כ- 80 עובדים והוא משווק ברחבי העולם.

תמונה 1

 

תמונה 2

תמונה 3

תמונה 4

סיפור האהבה של סבא גידי:

"תמיד אהבתי עבודות ידיים. רכשתי זאת מסבתי שהייתה מאוד מוכשרת. בשנות ה-20 לחיי התחלתי לאסוף ארגזים ישנים לפרקם ולנקות אותם. קניתי מספר מכונות נגרות פשוטות והתחלתי לעבד את העצים שפירקתי מהארגזים. הפרויקטים הראשונים שהכנתי היו מכוניות קטנות שהורכבו מחלקים רבים. החלקים השונים נצבעו בצבעים בולטים. המכוניות שימשו כמשחקים לילדיי שאחד מהם הוא אבא של יעל, אורן. המכוניות משמשות כמשחק לנכדיי עד היום. בהמשך עברתי לפרויקטים גדולים יותר, שכללו רהיטים, פרגולות, גגות, פאזלים ומשחקים לילדים ועוד הרבה…

אחד העיסוקים המעניינים יותר הוא בניית שעונים מעץ כאשר כל המנגנון כלל גלגלי שיניים עשויים מעץ. השעונים עבדו על ידי משקולות והם מדויקים. כל החלקים של השעונים יוצרו על ידי. במסגרת עבודתי בארה"ב, רכשתי בארה"ב מכונות נגרות משוכללות ושלחתי אותן לישראל. יש לי כיום בית מלאכה לתפארת בביתי בעדי. ראוי לציין שעיסוקי בבית המלאכה הוא תחביב בלב."

מיצירותי:

תמונה 5
  
תמונה 6
 
תמונה 7

 

הזוית האישית

סבא גידי והנכדה יעל: מאד נהנינו לעבוד יחדיו ולהעביר חוויות וסיפורים מהעבר.

מילון

אכלו מאותו מסטינג
מעיד על חברות אמיצה.

ציטוטים

”אין כמו לשמר את סיפורי העבר ולהעביר אותם לדור הצעיר“

הקשר הרב דורי