מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור האהבה של אלי וחנה

חנה המקסימה היום.
אלי וחנה בצעירותם.
סיפור ההכרות והאהבה של אלי וחנה

עם סיום לימודיה של חנה בתיכון, היא חפשה עבודה דרך תנועת הנוער העובד והלומד. שם הכירה את אלי שלימים הפך להיות בעלה.

הציעו לחנה לעבוד במפעל הגפרורים "נור" ואלי שגם הוא בא לחפש עבודה באותו היום אמר לחנה שלא כדאי לה לעבוד שם ושזה מסוכן. למרות זאת חנה כן נכנסה לעבוד ב"נור". חנה ואלי הכירו והמשיכו להיות בקשר. אלי עבד בחברת "ימא" אוניות כרתך. מקום עבודתה של חנה היה קרוב למקום עבודתו של אלי והוא היה נוהג לבקר אותה בזמן ארוחת הצהריים.

פעם אחת בזמן הביקור אלי ביקש מחנה שתראה לו תמונה של המשפחה שלה והיא הראתה לו.

יום אחד אלי לא הגיע לביקור כמדי יום וכשפגש שוב את חנה אמר לה "סליחה שלא הגעתי, ראיתי את אבא שלך בכביש, היה לו פנצ'ר, עזרתי לו והוא אמר לי שבאתי לו משמים".

חנה ואלי המשיכו לצאת ולאחר שנתיים של זוגיות חנה הזמינה אותו להיכרות עם משפחתה שקבלה אותו בברכה ואהבה"

"באתי לו משמים"

תמונה 1

הזוית האישית

חנה: שמי חנה, במסגרת תכנית הקשר הרב דורי, מיזם "סיפורי חיים" נפגשתי עם שירה, סטודנטית ממכללת עמק יזרעאל, פעם בשבוע. סיפרתי לה את סיפור חיי והיא תעדה אותו בספר שכתבה עבורי והחלטנו יחד להעלות קטע קצר מהספר לאתר "הקשר הרב דורי.

סטודנטית שירה אביב: חנה יקרה, תודה על הזכות שנפלה בחלקי להכיר אותך ותודה שפתחת לי צוהר אל תוך חייך. אני מאחלת לך בריאות, שמחה ונחת מהסובבים אותך. באהבה, שירה אביבי סטודנטית ממכללת עמק יזרעאל.

מילון

מפעל נור
המפעל נור ליצור גפרורים הוקם בשנת 1923. בתחילה היה המפעל בעכו בבניין מהתקופה העותמאנית. אחת הסיבות לבחירת המקום הייתה קרבתו לנחל הנעמן שאפשר היה להחזיק בו את בולי העץ שהגיעו מחו"ל. היות שהמים בנעמן אינם זורמים בחזקה הבולים נטבלו בהם עד השימוש. בתקופת המאורעות הוחל ליצר גפרורים גם במפעל החדש בחיפה. החברה מובילה בענף הגפרורים מזה כ-95 שנה.

ציטוטים

”הוא אמר לי שבאתי לו משמים.“

הקשר הרב דורי