מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור האהבה שלי

עם בן בקשר הרב דורי
בנימין בן 7
סיפור חייו של בנימין נאור
תמונה 1
ביחד

לאהבה פנים רבות ורבדים שונים; אהבת הטבע באחד הרבדים העליונים והאהבה בזוגיות ברמה הצרה והאינטימית.  ובמורד בין הקצוות – אהבת האדם, אהבת המולדת, אהבת המשפחה והחברים ועוד.

אך מכולן, האהבה שבזוגיות, היא הנוכחת, העמוקה, והמורכבת מכולן.  אין גבול להשקעה, הסובלנות ולוויתורים ההדדיים הנדרשים לשמירה ולתחזוקת הקשר הזוגי באופן המניב והבריא.  ועדיין, האהבה בזוגיות כה משתלמת – היא חיונית והיא טעם החיים וכמו שנאמר כבר בבראשית: "לא טוב היות האדם לבדו".  אני הכרתי את אשתי בדרך מקרה.

נולדתי בטהרן שהיא בירת איראן לפני כ-68 שנים. בגיל 14 עליתי לארץ במסגרת "עליית הנוער" (ללא המשפחה). בגיל 27, לאחר לימודי בפנימיות של עליית הנוער, לאחר השרות הצבאי אל תוך מלחמת יום הכיפורים ובתום לימודי הנדסה באוניברסיטה יצאתי לביקור הורי בטהרן, כשעוד ניתן היה.

בשוטטות בסמטאות הילדות שלי בלווית אמי, זכרה לברכה, נפגשנו בנערה שעצרה מולנו והחליפה מילות נימוסין עם אמי. מספר מבטים גנובים משני הכיוונים והיה קליק. לאחר מכן, ביקשתי מאמי דו"ח על מה שראו עיני והתבשרתי שהיא הבת של חזן בית הכנסת וגם חברה של אחותי.

תוך פחות מחודשיים, התחתנו בטקס צנוע ביותר ועלינו יחד לארץ.  מאז, יד ביד עברנו כברת דרך ארוכה, צלחנו מהמורות ובנינו באהבה גוברת בית ומשפחה בישראל ועוד פנינו – לעתיד.

עברו מאז לא פחות מ-40 שנים של חיים בשותפות, שהיו לי גם כמקור למרצי וסוד כוחי בהתגברות על מכשולי החיים ועבודה יומיומית קשה במהלך הימים.  והנה אני יושב היום "בקשר הרב דורי", עם נכדי הבכור והאהוב, בן, בעקבות אותה האהבה שפרחה לה באקראי בסמטת ילדות נשכחת.

ולסיום, קשה לי שלא לראות את הקשר המרגש שבין פרוייקט "הקשר הרב דורי" לבין המצווה החשובה ביותר של חג הפסח: "והגדת לבנך ביום ההוא…".

זוית האישית

הנכד בן – פרוייקט "הקשר הרב דורי" נתן לי הזדמנות נדירה להכיר את סיפור חייו של הסבא שלי. היה לי מרתק להכיר על ילדותו ומהלך חייו והתרגשתי מאוד להכיר את סיפור היכרותו את סבתי האהובה ואהבתם ההדדית לאורך השנים. כמוכן, היה לי ממש כייף לבלות שעות נוספות במחיצה עם הסבא שלי במהלך תקופת הפרוייקט.

מילון

שוטטות
להסתובב חופשי

ציטוטים

”"לא טוב היות האדם לבדו"“

”"והיגדת לבנך"“

הקשר הרב דורי