מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור אישי – סבא משה גולדשטיין

אני ונכדי רן בטיול
קבוצת הכדורגל הפועל עפולה
הילדות וסיפור אהבה

שמי משה גולדשטיין.

נולדתי בשנת 1947ברומניה (בגורה הומור בוקויונה) להורים דוד ודוצה גולדשטיין. בשנת 1950 כשהייתי בן 4, עליתי לארץ עם הוריי. הגענו לישוב "חלסה" לימים קריית שמונה, התמקמנו באוהל הודי 48  מ"ר.

לאחר שלושה חודשים עברתי לעיר עפולה למעברת פחונים. במעברה זו לא היו שירותים. החצר שימשה כשירותים. המים היו בשוקת במרכז המעברה. אימא שלי בישלה את האוכל על פתיליית נפט. עם פירוק המעברה לאחר שלוש שנים עברנו לבית של 28 מ"ר בשיכון גאולים, דיירים אחרים מעליה התמנית קיבלו שני עיזים והחגיגה היתה כשהתייש ממשרד החקלאות היגיע להרביע את העיזים (קראנו לו התייש הממשלתי), כמשק עזר אנחנו  קיבלנו סוס וקצת אדמה כחמישה דונם ליד הבית והתחלנו חיים חדשים.

למדתי בבית ספר דתי ולימים גם תיכון ובתום 11 שנות לימוד עברתי לבית ספר צבאי של חיל החימוש והוסמכתי לתקן רכבים  וטנקים.

סיפור אהבה בין סבא משה לסבתא יהודית

כל זה התחיל כשעבדתי כנהג צעיר באגד בעפולה, בשירות הפנימי קו 3. היעד לגבעת המורה עבר דרך בית החולים "העמק". לאוטובוס עלתה בחורה צעירה ויפה. שאלתי אותה לאן היא רוצה להגיע? ענתה לי: לבית החולים" העמק". הייתה לה חברה שאושפזה בשמירת הריון. שאלתי אותה:" ומה איתך?" ענתה לי: "באמת הגיע הזמן". אמרתי לה שאני חוזר מגבעת המורה שתמתין לי בתחנה ונוכל לפטפט ולהכיר אחד את השנייה. כשחזרתי מגבעת המורה היא לא הייתה בתחנה. אמרתי לעצמי בסדר עוד אחת שעברה. אני אפילו לא יודע מה שמה.

למחרת היום עשיתי נסיעה קו 823 מנצרת עילית לתל אביב. בנצרת עילית אין תחנת אוטובוס. נהגו לאסוף את הנוסעים בתחנות העירוניות. באחת העצירות התחנה הייתה ריקה. התחלתי לנסוע והסתכלתי במראה הימנית ולפתע ראיתי בחורה צעירה מאותת לי עם היד לעצור. לאחר כמה מטרים עצרתי ומי מופיעה? אותה בחורה מאתמול. גם היא התפלאה שנפגשנו שוב כאילו זה זיווג משמיים.

סוף סוף שאלתי לשמה ופה התחיל סיפור אהבה ביננו שלא ניגמר עד היום. אחרי חודשיים התחתנו. נולדו לנו שלושה ילדים: זיו, מיה ולילך. כיום יש לנו תשעה נכדים. שניים בצה"ל והחשוב הוא שאהבתנו הגדולה לא נמוגה עד היום.

סיפור אהבה של משה ויהודית

תמונה 1

תמונות  ילדות מאלבומי

תמונה 2

[

תמונה 3

הזוית האישית

סבא משה: נהנתי מאוד מהטכנולוגיה שלומדים היום בבתי הספר לעומת מה שלמדנו אנחנו חוויה לעבוד עם הנכד.

רן סקלי: אני נהנתי מאוד ללמוד על העבר של סבי בזכות התכנית המדהימה של בית הספר – חוויה אחת גדולה.

מילון

פתיליה
כירה ניידת

ציטוטים

”אני למדתי סדר דברים כגון: מילים של ידעתי למשל: תייש ממשלתי “

הקשר הרב דורי