מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור אהבת חיי

ליאה וסבתא חני
סבתא חני
אהבת חיי - עוזי בעלי

שמי חני, נולדתי בשנת 1953 להורים גניה ואלכסנדר אסט שעלו לארץ בשנת 1950. הם עלו לארץ לאחר מלחמת העולם השנייה כניצולי שואה מפולין. גרתי עם האחים שלי, שרה ודוד, במושבה 'כרכור' עד גיל 11. הייתה לי ילדות נהדרת. בגיל 11 עברנו דירה לעיר חיפה, שם למדתי בבית ספר טשרניחובסקי בכרמל הצרפתי. הבית היה בית מסורתי, חגגנו את כל החגים ומאוד אהבתי ללכת עם אבא שלי לבית הכנסת בשבתות. לאבא שלי הייתה מאפיה אזורית בכרכור ואהבתי ללכת איתו למאפיה ולעזור לו. לאימא שלי היה משק בחצר הבית שהיו בו פרות, תרנגולות ואפרוחים.

בגיל 18 התגייסתי לצה"ל. שירתי בחיל האוויר כמובן, הלכתי אחרי אח שלי שהיה טייס בחיל. לפני הגיוס עבדתי תקופה בבית ספר לנהיגה, שם הכרתי את עוזי. זה היה סיפור אהבה מאוד יפה: עוזי היה רב חובל והפליג לכל מיני ארצות בעולם, וכל שלושה חודשים היה מגיע לארץ. אחרי השחרור שלי מצה"ל התחתנו ונולדה לנו בת בשם מירב. אז נשלחנו על ידי חברת השיט הישראלית צים לשליחות של שש שנים לאיטליה. זו הייתה תקופה נפלאה. לאחר מכן שהינו בארץ שלוש שנים ויצאנו לשליחות נוספת של שש שנים בהונג קונג. מאחר וידעתי איטלקית עבדתי כמדריכת תיירים בהונג קונג בשפה האיטלקית. מיכל בתנו הגדולה סיימה את התיכון האנגלי וחזרה לארץ להתגייס. מירב בתנו הקטנה נשארה איתנו וחזרה לארץ איתנו, כמובן שהתגייסה לצה"ל. היום בתנו הבכורה מורה לאנגלית ורכזת כיתות י"ב ומכינה דורות שלמים לקראת בחינות הבגרות בהצלחה רבה. היא נשואה לניר ולהם שלושה ילדים ולנו נכדים. מירב בתנו הקטנה היא עורכת דין יחד עם בעלה שחר, יש להם משרד עורכי-דין מצליח. בנוסף, יש להם 5 ילדים ולנו נכדים.

עוזי ואני

תמונה 1

הזוית האישית

הנכדה ליאה: היה לי מאוד כיף לעבוד עם סבתא שלי על סיפור החיים שלה, היא סיפרה לי המון דברים כמו איך היא הכירה את סבא ועוד כמה דברים על ההורים שלה שלא ידעתי…

סבתא חני: התכנית היא רעיון נפלא, תכנית מעולה, נהניתי מאוד מכל מפגש, שמחתי מאוד להשתתף בתכנית. תודה רבה.

מילון

צים
צים שירותי ספנות משולבים בע"מ, המוכרת בשם המקוצר צים היא חברה ישראלית שמניותיה נסחרו בעבר בבורסה לניירות ערך בתל אביב, ופועלת בתחום הספנות. החברה נמנית עם עשרים החברות הגדולות בעולם שעוסקות בהובלת מכולות דרך הים. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”השליחות באיטליה הייתה תקופה נפלאה“

הקשר הרב דורי