מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

האהבה של אילנה ויוסי דיין

תעודות הוקרה של התכנית
דיון קבוצתי במסגרת התכנית
סיפור הכרות של סבתא אילנה דיין וסבא יוסי דיין

שמי אגם דיין, ואני מתעדת את סיפור הכרותם של סבא וסבתא דיין. סבא וסבתא נשואים קרוב ל-60 שנה באושר רב. הם גרים ברחובות, סבא עדיין עובד וסבתא מתנדבת.

יש לי שני דודים ודודה .דוד עם שתי בנות, נשוי שגר בארצות הברית. דוד שני עם בן ובת, נשוי וגר בגדרה ודודה עם בת שגרה ברחובות, ואנחנו שתי בנות ובן, אבא ואימא נשואים ואנחנו גרים ברחובות. אימא שלי שרון היא בת 32, מנהלת קייטרינג, אבא שלי טל בן 39 עובד בשיווק.

סבא שלי עובד בחברת דיין מוצרי קירור, זהו עסק של המשפחה. סבתא שלי מתנדבת בביטוח לאומי ומתנדבת גם בבית חולים קפלן ובשי"ל (שירות לאזרח ברחובות).

סבא יוסי וסבתא אילנה הכירו בשנת 1959. סבתא הייתה בשבת בצנחנים בבסיס של סבא ונשארה שם בשבת, וביום ראשון היתה צריכה לחזור. סבא היה הנהג והוא לקח אותה באמבולנס לפגוש צנחנים שצנחו בחוף ראשון לציון. היה חם מאוד וסבתא קנתה לסבא ארטיק, בגלל שלסבא לא היה כסף ועשה את עצמו כאילו יש לו כסף. לסבתא היה יום הולדת ולסבא לא היה כסף לקנות לה מתנה, סבא מכר את נעלי הצנחנים שלו וקנה בכסף טבעת לסבתא.

בשנת 1961 סבא וסבתא התחתנו והם נשואים באושר ואושר עד היום הזה.

הזוית האישית

אילנה דיין השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי ותועדה על ידי נכדתה אגם. התכנית נערכה בבית הספר ויצמן ברחובות, התשע״ט.

מילון

שי"ל (שירות ייעוץ לאזרח)
שי"ל - שירות ייעוץ לאזרח הוא שירות השייך למשרד הרווחה והשירותים החברתיים, במסגרת האגף לתפקידים מיוחדים, ועובד בשיתוף עם הרשויות המקומיות. השרות מופעל על ידי רכזות ורכזים בשכר ומפעיל מאות מתנדבים. הייעוץ וההכוונה ניתנים לתושבים במגוון נושאים, כאשר תחומי הייעוץ העיקריים הם דיני עבודה, ייעוץ משפטי, דיור ושיכון, צרכנות ותקשורת, ביטוח לאומי, מיסים ואגרות, משפחה ואישות. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”היה חם מאוד וסבתא קנתה לסבא ארטיק, בגלל שלסבא לא היה כסף ועשה את עצמו כאילו יש לו כסף“

הקשר הרב דורי