מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפור האהבה שלי

סלפי גקי וטל
גקי בילדותו בגיל 5
סיפור האהבה הראשונה של ג׳קי מתקופת התיכון

שמי ג'קי חלפון. נולדתי בתל אביב להורי שהגיעו לארץ בשנת 1921, אבא מלוב ואמא מאיטליה. הם עלו לארץ ממניעים ציוניים, אני הבן ה 16 ללידות של אמי.

ג׳קי בגיל 5

תמונה 1

 

סיפורי נוגע לאהבה שלי בגיל התיכון. האהבה הראשונה שלי הייתה כשהייתי בן 17 וקראו לה נורית. את נורית הכרתי במושבה שבאבן יהודה, הוריה של נורית עלו מהונגריה בשנות ה-50. נורית הייתה הבת הבכורה והייתה לה אחות ואח קטן. היא הייתה תלמידה מצטיינת וכשרונית בכתיבה. לימים היא הייתה כתבת של אחד מהעיתונים הארציים. הוריה שהיו ממוצא אשכנזי התנגדו לקשר בגלל היותי ממוצא ספרדי, בהיותם אשכנזים גאים.

בשל המצב הבלתי אנושי הזה נאלצנו להתנהל כחברים בסתר. קיבלתי הרבה מכתבי אהבה ממנה והחזרתי לה מכתבי אהבה. נפגשנו תמיד בגן הציבורי והיא תמיד באה עם מסטיק בפה, כי היא התביישה ופחדה להתנשק את הנשיקה הראשונה. היא לא ידעה שגם עבורי זו עשויה להיות הנשיקה הראשונה. גם אני חששתי מהרגע הזה מחוסר ניסיון. אבל העזתי לתת לה יד והיא שלבה את אצבעותיה באצבעותיי בחום, וזה היה השיא בביטוי רגש האהבה הראשון. כמובן שכל הלילה לא ישנתי מרוב מחשבות על הניסיון באהבה. נורית ואני נפגשנו גם בבית הספר בו למדנו יחד בכיתות שונות כמובן. בהפסקות תמיד היינו יחד ובשעות הלימודים העברנו פתקים שמביעים געגועים ואהבה.

האהבה הזו נמשכה חמש שנים והסתיימה בשיברון לב גדול.

הזוית האישית

ג׳קי חלפון משתתף בתכנית הקשר הרב דורי שנה שנייה ברציפות, בשנה הראשונה סיפר על חייו ועל ספרו "שסתום החיים" שכתב בעקבות סיפור חיו. השנה השתתף בתכנית עם התלמיד טל רוזנפלד מכיתה ו׳ 2 מבית הספר ״יסודי חדש קיסריה״.

מילון

ואהבת לרעתך כמוך
הכוונה היא שמה שהיית רוצה שיהיה לך תאחל זאת לחברך

ציטוטים

”האהבה הזו נמשכה חמש שנים והסתיימה בשברון לב גדול“

הקשר הרב דורי