מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של סבא שמעון קובאץ'

זואי עם סבא שמעון וסבתא רותי
סבא שמעון וסבתא רותי
סיפורו של שמעון קובץ'

שמי זואי קובאץ', השתתפתי השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם סבתי רותי וסבי שמעון. תעדתי את הספורים של שניהם.

סיפורו של סבי שמעון

נולדתי בטוניסיה בעיר טוניס בשנת 1947 למשפחה בת 10 נפשות. בשנת 1953, כשהייתי בגיל 6 עלינו לישראל באנייה "נגבה", הפלגנו תחילה לצרפת למרסיי  ומשם לישראל.

גדלתי בשכונת עין התכלת באזור נתניה. למדתי בבית ספר ממלכתי דתי  "מוריה" וקבלנו חינוך קפדני ביותר תחת שרביטו של המנהל אריכא. בתום כיתה י' התקבלתי לבית הספר הטכני למקצועות התעופה בחיפה. ומכאן המשכתי לשרת בחיל האויר במשך 50 שנה.

בשנת 1968, הכרתי את רעייתי רותי במושב ינוב, כאשר באתי לבקר את דודי שגר בשכנות לביתה. התחתנו בשנת  1970 והתגוררנו בראשון לציון. נולדו לנו 4 בנים מקסימים, כולם שרתו בצה"ל  והקימו בתים בישראל, כולם הורים לילדים ואנחנו זכינו ב – 12 נכדים מקסימים ואהובים. משנת 1983 ועד היום אנחנו מתגוררים ביבנה בשכונה הצבאית. אוהבים מאד את יבנה. שלושה מילדינו גרים מחוץ ליבנה והצעיר ביותר גר ביבנה.

פרשתי לגמלאות לפני כארבע שנים מחייל האויר, אני ממלא את יומי בעזרה בבית. יש לי תחביבים, אני נהנה לשחק בתיאטרון הקהילתי של יבנה, אוהב מאד טיולים בארץ ובעולם, אוהב מאד לקרא ספרים בעיקר היסטוריה, ואני שוחה שלוש פעמים בשבוע. רותי, אשתי עובדת בחברת "הגרעין" ביבנה ומאד נהנית בעבודה.

אני ורותי עם בני משפחתנו

תמונה 1

אנחנו נהנים ממשפחתנו הגדולה והיפה.

 

הזוית האישית

שמי זואי קובאץ', השתתפתי השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם סבתי רותי וסבי שמעון. תעדתי את הספורים של שניהם. קישור לסיפורה של סבתי רותי: ילדותי ונערותי במושב ינוב.

תמונה משותפת של כל המשתתפים ביום עיון בבית התפוצות

תמונה 2

 

קישור לקובץ התיעוד המשותף של סבא וסבתא שלי

שמעון מספר וסבתא רותי מספרת -ילדותי-ונערותי-במושב-ינוב

מילון

ד
ד

ציטוטים

”אנחנו נהנים ממשפחתנו הגדולה והיפה.“

הקשר הרב דורי