מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של רפאל עבאדי ז"ל

סבתא נעמי אהרוני והנכד דניאל אהדוני.
סבתא נעמי ורפי ז"ל.
שומרים על הזיכרון

שמי נעמי אהרוני נולדתי בשנת 1956 בישראל להורים ילדי עיראק.

בשנת 1976, בתום שירותי הצבאי ולאחר היכרות של מספר שנים, נישאתי לרפאל (רפי) עבאדי. היינו צעירים ואצל רפי התגלתה מחלת הסרטן, בעקבות פציעה וכתוצאה מהשירות הצבאי.

תמונה 1
סבתא נעמי ורפאל

רפי שירת ביחידה לפיתוח אמצעי לחימה, בחיל חימוש, היה יצירתי ולכן תרם מאוד ליחידה. הוא חש שייכות והיה גאה מאוד. אחד הפרויקטים שהיה שותף להם הוא גשר הגלילים בתעלת סואץ במלחמת יום הכיפורים. כמו כן אהב לצייר וליצור ומצא פתרונות לכל בעיה טכנית.

תמונה 2
רפי עבאדי ז"ל בעת שירותו הצבאי.

תמונה 3

אהבנו וילדנו את אייל, בני הבכור, בסוף שנת 1977. כעבור ארבעה חודשים, בשנת 1978, רפי נפטר בהיותו בן 23, ונשארנו אייל ואני. כשאייל היה בן 3 וחצי, נישאתי לחיים אהרוני, אשר אימץ את אייל לבן. זוהי הזדמנות בשבילי לספר ולהזכיר את רפי – רפאל עבאדי למרות שהוא מונצח לא רק באתר יזכור של משרד הביטחון, בחייל וביחידה שבהם שירת אלא גם במשפחתנו.

אני שמחה שהצלחתי לשמר את הזיכרון של רפי ולבנות חיים מלאים מאוחדים ולשמור על קשר עם משפחתו של רפי.

יהי זכרו ברוך.

נעמי

סבתא של דניאל אהרוני

סיפור חייו של רפאל עבאדי

תמונה 4
סיפור חייו של רפאל עבאדי
תמונה 5
סבתא נעמי וסבא חיים והנכד דניאל

הזוית האישית

סבתא נעמי: הקשר הרב דורי אפשר לי לדבר עם דניאל באופן חופשי ובטוח על רפי ז"ל. שמחתי לגלות שדניאל בוגר ופתוח לשמוע וזה חיזק יותר את הקשר ביננו. אני מאחלת לדניאל נכדי הבכור שימשיך להתפתח ולהפתיע אותי כל פעם מחדש. דניאל: היה לי ממש כיף בתוכנית הקשר הרב דורי ולמדתי דברים חדשים על רפאל. אני מאחל לסבתא שיהיו לה חיים טובים.

מילון

גשר הגלילים
"גשר הגלילים" הוא גשר נייד, שתוכנן ופותח על ידי יחידת יפת"ח בפיקודו של תא"ל דוד לסקוב, לשם צליחתה של תעלת סואץ. הגשר היה אחד הגשרים ששימש את צה"ל במלחמת יום הכיפורים במבצע אבירי לב, אולם בניגוד לתכנון המוקדם הוא לא שימש לצליחת סער והונח רק לאחר שכוחות חיל רגלים וחיל השריון של צה"ל היו כבר על הגדה המערבית של תעלת סואץ.

ציטוטים

”אני שמחה שהצלחתי לשמר את הזיכרון של רפי ולבנות חיים מלאים מאוחדים.“

הקשר הרב דורי