מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של סבי מסעוד אלון זכרונו לברכה

סבי באירוע משפחתי
סבי יעקב אלון ז"ל
ילדותו במרוקו

הסיפור של סבי ז"ל

שמו של סבי הוא מסעוד – אלון, סבי נולד בתאריך 30.4.1933 במרוקו ליד העיר זגורה ליד מדבר סהרה שביבשת אפריקה. סבי הוא הבן הרביעי מבין חמישה אחים, ומשפחתו, ללא ההורים, כללה שתי אחיות ושני אחים, היחס בין האחים היה טוב, לאחים קוראים אברהם ומאיר ולאחיות קראו שרה ושמחה. סבי גדל בכפר בשם בני המחיד  שנמצא על גבול מרוקו-סהרה. ובצעירותו היה מבצע טריקים ומעשי קונדס.

ביתו של סבי היה פטיין כשבמרכז יש חדר שבו היו יושבים והילדים משחקים, בבית היו חדרים רבים בכל הכיוונים. והיה מרחב ציבורי. הלימודים והתפילות היו בבית כנסת. והקניות ושירותים נוספים היו פעם בשבוע בשוק השבועי. בחוץ לארץ סבי דיבר מרוקאית וערבית וכשהגיעו לארץ הם למדו את השפה העברית. כשעזבו את מרוקו לקחו איתם גלימה שהיו לובשים מכובדי הכפר וסבי לבש אחת כזאת. וכשהגיעו לארץ הוחלפה ה"א" בשמו של סבי באות "ע". המשחקים שסבי היה משחק לעיתים היו מחבואים וכדורגל. בעיר של סבי לא היו מוסדות חינוך והלימודים והתפילות היו מתקיימים בתי כנסת. את בר המצווה עשו בבית הכנסת.

הזיכרון המשמעותי של סבי הוא שאחיו מאור נפטר ממחלה.

בשנת 1962 סבי עלה לישראל בגיל 30 נשוי +3 ילדים, כי הוא רצה לגור בארץ הקודש. שסבי עלה לארץ הקודש הוא לא היה בצבא רק בהג"א (הגנה יישובית בעמק הירדן). הם הגיעו לארץ ואחרי חמש שנים פרצה מלחמת 6 הימים וזה היה קשה סבי השתתף במלחמה ברמת הגולן וכעבור כמה שנים פרצה מלחמת יום כיפור שבה נהרגו 2 מילדי המושבה. אחר כך הייתה מלחמת שלום הגליל. לסבי 9 ילדים 3 בנות ו6 בנים, 36 נכדים ונינה אחת. חלקם גרים בארץ וחלקם בחול. סבתי נפטרה בגיל 42 וסבי גידל לבד את ילדיו. הוא היה מאוד גאה בהם שעזרו ודאגו מאוד אחד לשני.

סבי נרצח בפעולת איבה, בתאריך, 1/1/03. הוא היה מוכר בגדים משומשים לערביי השטחים (אנשים שהכיר ועבד איתם) בפעם האחרונה שהגיע למקום המפגש – קיבוץ רועי, שבבקעת הירדן (כחצי שעה מביתו) הוא נחטף, נרצח ונשרף ע"י מחבלים. סבי נמצא בוואדי בבקעת הירדן, מקום שניתן להגיע אליו ולחפש רק מהאוויר.

הזוית האישית

לא הכרתי את סבי, אבל מהעבודה הזאת למדתי להכירו.

מילון

מסחר
קניה ומכירה

ציטוטים

”סבי נרצח בתאריך, 1/1/03 , הוא היה מוכר בגדים ....“

הקשר הרב דורי