מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של סבא שלמה בלזר

אני וסבי בפעילות קשר הרב דורי.
תמונה מגיל 15-16
מבן יחיד למשפחה ברוכה

הסיפור של סבא שלמה  בלזר

"נולדתי בשנת 1949 ברומניה להורי: משה ואדלה. הורי נתנו לי, את שמי ליפה, על שם סבי מצד אמי. כשעליתי לארץ עיברתו את שמי לשלמה. עליתי לארץ בשנת 1951 בגיל שנתיים וגרנו באוהל ואבי משה שהיה כהה עור וגבוה (כי היה מברזיל) אמי אדלה ואני שהייתה בהירה ממנו. אני הייתי בן יחיד.

הוריי היו ציונים ולכן עלינו לארץ בשם הציונות, הגענו באנייה לארץ, לעיר חיפה. התנאים בארץ היו קשים, באותה תקופה לא היו בתי פאר, אז בהתחלה גרנו ב"עתלית", במעברה, ושם חיינו באוהלים ולאחר תקופה, גרנו בבקתות. במשך הזמן עברנו לחיפה ותמיד גרנו בשכונות יהודיות. אבא שלי היה אחד ממקימי "נמל חיפה" ועבד עם הסלוניקאים (חבר'ה מיוון), שהתמחו בהקמת נמלים, ואמי עבדה בבית מלון, כשהיה מאוד קשה מבחינה כלכלית, ואחר כך הייתה לעקרת בית. אני זוכר מילדותי את הכלב שהיה לנו, כלב שלכלך את הבית ואימא החליטה שאיננו יכולים להחזיק בו עוד ועל כן נטשה אותו והוא נפגע ברגל והיא הצטערה על זה מאוד, חבשנו לו את הרגל והוא נשאר אתנו לשמחתי. בנוסף היה לנו עוד כלבים וכלב שאהבתי מאוד שקראו לו מוקי. לי כילד יחיד היה זה דבר מהנה מאוד.

עוד מזיכרונות ילדותי הוא אבי ששירת בצבא והיו לו אופניים צבאיים עליהם אני מאוד, מאוד רציתי לרכב. אבי היה מרכיב אותי על כידון האופניים והיה מניח כרית, כדי שיהיה לי נוח, ולקח אותי לטיולים. ביליתי הרבה מהזמן עם חברים בילדות, מחוץ לבית ובמגרש.

שנות העשרים

בגיל עשרים כל החבר'ה שמעו בעיקר את ה"חיפושיות" (Beatles) שהיו הלהקה הכי טובה בעולם, מאז ועד היו אין כמוהם, אלביס פרסלי, קליף ריצ'רד והצלליות, פט בונד. היינו רוקדים: רוק, צ'ה -צ'ה -צ'ה, כמו שרוקדים היום, באיכות יותר גבוהה ומדוייקת לסגנון הריקוד. לבלות היינו הולכים למועדונים ושם בימי שישי, שבתות ולפעמים באמצע שבוע היו הופעות ואנו והיינו נפגשים, רוקדים ומבלים. כדי להתקשר היינו מחייגים בטלפון ציבורי שהופעל על ידי אסימונים, לא טלפונים ניידים כמו היום. אז לא היינו מדברים בטלפון הרבה היינו שולחים מכתבים.

הקמת משפחה

היכרתי את אפרת אישתי, בגיל 23 ב"משביר המרכזי", שם עבדנו שנינו ומאז אנחנו יחד 45 שנה.  לפני כ- 30 שנים עברנו לגור בנהרייה. נולדו לנו 5 ילדים: חדווה, אבי, אורן, קרנית וליאור. היום אני סבא ל- 10 נכדים ופנסיונר…

קישור להיא לי

הזוית האישית

היא לי: נהנתי מהפרויקט באופן מיוחד ולמדתי המון על סבא.

סבא שלמה: נהנתי מאוד מהפרויקט התחברתי את נכדתי בצורה מיוחדת ושונה.

מילון

עתלית
עתלית היא ישוב עם הרבה מעברות שהכילו את העולים החדשים .

ציטוטים

”עלינו לארץ בשם הציונות “

הקשר הרב דורי