מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של סבא יגאל שרון

מ
צ
סבא יגאל מספר

נולדתי ברעננה בשנת 1951 בבית היולדות הישן בכפר סבא, שם נולדה גם אשתי ושלושת ילדי, שהאמצעי בניהם הוא אבא של שחר, נכדי שעמו אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי.

אני דור רביעי בארץ. סב אמי הקים את המושבה ברעננה. אבי יליד "זמרין" (זיכרון יעקב הערבית). כאשר הייתי בגילו של נכדי, עברנו דירה לבאר שבע, עקב עבודתו של אבי בבניית הכור בדימונה. שנות ילדותי המדהימות עברו בבאר שבע, עד שעליתי לכיתה י"א. בכתות י"א-י"ב חזרתי לרעננה ולמדתי בכפר סבא.

השירות הצבאי שלי היה מעניין מאוד, ברובו עסקתי בספורט ובליווי אלוף הפיקוד (אריק שרון). חודשיים לאחר שסיימתי את השירות הצבאי פרצה מלחמת יום כיפור. שירתי במלחמה תשעה חודשים רצופים. במהלך המלחמה חצינו את תעלת סואץ הייתה תקופה לא קלה. חודשיים לא יצרנו קשר עם הבית ורק לאחר הפסקת האש הראשונה התחלנו לקבל חבילות מהבית. בכל התקופה הנ"ל לא התגלחנו ולא הסתפרנו, גם המקלחות היו פעמיים בשבוע. איבדנו חברים שעד היום אנחנו בקשר רציף עם המשפחות. הקמנו אנדרטה ביער להב לזכרם, ושם חגגנו את ימי ההולדת של ילדנו.

לאחר מלחמת יום כיפור, למדתי הנדסת בניין. בהמשך התחתנתי ונולדו לי שלושה ילדים. ברבות הימים, ילדי התחתנו ונולדו לי מהם שבעה נכדים.

לפני שבע שנים שחר ואני איבדנו את סבתא רונית ונכון להיום למדנו להיות משפחה מאושרת.

ילדות של פעם

ילדותי ברעננה הייתה ילדות מופלאה גדלנו כילדי חופש כל משחקי השכונה כללו את כל גילאי הילדים ובתור הקטנים היינו מאושרים, כשהייתי הולך במושבה שאלו אותי אם אני הבן של…. לפי החיוך והרגשנו כקיבוץ גדול.

הזוית האישית

סבא יגאל: התכנית תרמה להעמקת הקשר עם הנכד, אף שאת רוב הסיפורים הוא מכיר, הצלחתי להרחיב את אופקיו וזכיתי.

הנכד שחר: היה לי ממש כיף עם סבא, גם כי זה מרחיב את הקשר שלנו וגם למדתי יותר במפורט על תקופת ילדותו ובגרותו.

מילון

זמרין
זכרון יעקב הערבית

ציטוטים

”החיים יפים כדאי לכם לחיות.“

הקשר הרב דורי