מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא רבא דב תמיר החלוץ

דן החניך ומאי בחונכת עובדים על הסיפור.
הספר"דרכו של חלוץ"
זכרונו של חלוץ

סבא דן תמיר מספר למאי

היום אני בן 82 ואשתי אילנה בת 80. יש לנו 4 ילדים ו-11 נכדים.

במשך שנים רבות ידעתי כי אבי, דב תמיר, כותב. לא ידעתי ולא התעניינתי לדעת מה הוא כותב. לאחר מותו, התעורר בי הרצון לדעת מה הוא כתב. פניתי לכל הקרובים והמכרים שלו. לא מצאתי דבר. יום אחד פנתה אליי נכדתי הבכורה ואמרה לי כי בעליית הגג שבביתה נמצא קלסר ישן ויתכן שזה הוא מה שאני מחפש. זיהיתי מיד כי זה הוא יומנו של אבי, אותו אני מחפש זמן רב. היומן היה קריא בקושי רב מאוד, היות והוא נכתב בכתב יד על גבי ניר קופי. שיני הזמן פגעו בו קשות. הדפים, 434 במספר, היו במצב של התפוררות. חלק מהמילים שבדפים נהרסו לגמרי.

התחלתי בשיקום היומן. צילמתי את דפי היומן עם "קונטרס" מרבי עד שהכתוב הופיע, וניתן היה לקרוא אותו. שחזרתי את החומר שאבד. אני מקווה שהספר "דרכו של חלוץ" יגיע לאלו הרוצים לדעת וללמוד פרק נוסף של הנושא.

הספר "דרכו של חלוץ"

%d7%93%d7%9f-%d7%97%d7%9c%d7%95%d7%a52

אני זוכר שאבא שלי סיפר לי שהיה פעיל מאוד במחתרת "ההגנה". אני זוכר שאבא הסתובב ברחוב המלך ג'ורג' ואז הוא וחבריו פגשו בחיילים בריטים ולקחו מהם את הנשק בכח. מאז אבא שלי היה מבוקש אצל הבריטים והכריזו שמי שמוצא אותו יקבל פרס גדול. אמא שלי הייתה שמה סמרטוט לבן על החלון שהיה סימן בשבילו אם הוא יכול להיכנס הביתה.

מץתעדים סיפור במפגשי תכנית הקשר הרב דורי עם נכדתי מאי

%d7%93%d7%9f-%d7%97%d7%9c%d7%95%d7%a53

הזוית האישית

היום אני בן 82 ואשתי אילנה בת 80. יש לנו 4 ילדים ו-11 נכדים.

מילון

חלוציות
חלוציות היא מעשה ראשוני של אדם או קבוצה. המונח מתייחס לרוב לפעולה הנוגעת לתחילת ההתיישבות, הגעה לשטח חדש לצורך בחינתו או בנייתו, מחקר או פיתוחים חדשים בתחומם. חלוציות תיתכן גם במשמעות צבאית, שפירושה הגעה של כוח מצומצם לפתיחת שטח, להנחת יסודות כלשהם או הקדמת כוחות גדולים.

ציטוטים

”בזכותם יש לנו מדינה“

”עם ישראל חי!!!“

הקשר הרב דורי