מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

יוסף ברנתן הסבא של הילי

חתונתי בהשתתפות הורי והורי נורית רעייתי.
נכדתי הילי ואנכי מטיילים בחיק הטבע
היסטוריה משפחתית

סיפורו של משפחת יוסף בר-נתן (סבא של הילי)

שמי הוא יוסף על שם סבא רבא שלי. הכינוי שלי הוא ג'ו. שם משפחתי הוא בר-נתן, משמעות השם היא הבן של נתן, לאבי קראו נתן השם שונה מ-איליג', שהיה שם המשפחה המקורי מדורי דורות. תאריך הלידה שלי הוא 15.3.1939 אותו אני חוגג בחיק המשפחה המורחבת בארוחה במסעדה. נולדתי בפלשתינה (א"י) כיום מדינת ישראל- כלומר יליד הארץ מהעיר תל אביב בבית החולים הדסה.

אני ילד שלישי מתוך ארבעה והיחס לארבעת הילדים היה שווה וזהה. גדלתי בעיר תל אביב בשכונת פלורנטין. בדירת שני חדרים. דיברתי בעברית. למדתי בבית ספר "תחכמוני" ברחוב לילנבלום. בילדותי התפללתי בבית הכנסת "אהל שלום" על שם סבי מצד אמי ששמו היה שלום, ברחוב זבולון. המרפאה שהלכתי אליה היא קופת חולים כללית.

הטלית והכיפה

החפץ שזכור לי במיוחד הוא טלית וכיפה מאוחר יותר תפילין מהודרות שקבלתי מהורי בבר מצווה וזאת מעבר למשחקי הילדים. המאכלים האהובים עלי מהילדות הם מאכלי אורז, ממולאים ומרקים טעימים שאמי מרים ז"ל הכינה. האירועים הזכורים לי הם משחקי תופסת, מחבואים, כדורגל ופעולות בבני עקיבא בהן הייתי מדריך. שירי הילדות שאני זוכר הם שירי ארץ ישראל, זמירות שבת ושירי חגי ישראל. אהבתי לשחק תופסת, מחבואים, סטנגה, דודס, כדורגל והקפות. הייתי בגן השכונתי ואחר כך בבית הספר "תחכמוני" ברחוב לילינבלום היה לי מחנך מרשים ואהוב ללימודי קודש וחול. אני זוכר ששיחקנו כדורגל  בחצר החול ובחצר אספלט התקיימו טקסים.

הייתי בתיכון מקצועי "מקס פיין" לרכישת מקצוע טכני מדעי. בטקס בר המצווה שלי עליתי לתורה והנחתתי תפילין בפעם הראשונה  בבית הכנסת "היכל שלום "ברחוב זבולון בתל אביב. לאחר מכן, הורי ערכו לי חגיגה ביחד עם בני המשפחה ואורחים. מקום העבודה בו עבדתי היה סוכנות ביטוח בבעלותי, למדתי במכללה לביטוח, בחרתי במקצוע הביטוח מתוך תחושת שליחות להעניק בטחון ושלווה לאנשים. על ידי עריכת ביטוח בפני סיכונים שקיימים בחיים. עסקתי בתחום זה כ-55 שנה ומאוד נהנתי. הכרתי את רעייתי נורית בעבודתי מול חברת ביטוח בה הייתה פקידה.

הזוית האישית

התחתנתי בשנת 1967 בהיותי בן 28. טקס החתונה התקיים באולמי "היכל פאר". בטקס החתונה נכחו פרט למשפחה ולחברים גם אישים נשואי פנים. ילדי שנולדו לי: אפרת הבכורה אם הילי בשנת 1968 השניה מיכל בשנת 1971 ובני הצעיר דותן בשנת 1974. יחד עם נורית רעייתי גידלנו משפחה לתפארת יש לנו חתנים, כלה ושבעה נכדים.

מילון

אפוסטרוף \'
\' סימן למילה מקוצרת.

ציטוטים

”משפחה לתפארת.“

הקשר הרב דורי