מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורו של מקום – בית חורון

על הישוב בית חורון על פרטיו האישיים.
הכנת קולאז' על בית חורון מהעבר לעתיד.
תאור הקמת הישוב בית חורון

בעקבות הפגישה שלנו עם בני ריקרדו, זכינו להכיר את סיפורו של תחילת היישוב בית חורון, היישוב שלנו. בני ריקרדו מותיקי היישוב נולד בהולנד בשנת 1948.

רקע – בית חורון

"היישוב הוקם ביום 1 בדצמבר 1977, (חנוכה התשל"ח) אז מנה גרעין של 15 משפחות שגרו בקרוונים. בשנת 2016, הודיע המינהל האזרחי שחמישים יחידות דיור הוקמו ביישוב באופן לא חוקי על ידי החטיבה להתיישבות".

בני סיפר לנו שבשנת 1978 הוא נסע כדרכו על כביש 443. בדרך בני ראה את השטח הנטוש הזה, שלא היו בו חיים, ולא היו אנשים. אך בני ראה בדימיונו את כל אלה והחליט לעבור לגור שם עם בני משפחתו.

בני סיפר לנו על הקשיים שהיו להם בהתחלה, על הפסקות החשמל שהיו ביישוב והוו להם קושי, כמו כן הפסקות המים שכפו עליהם להתמודד עם מה שיש או אין וכך לשרוד. כמו קשיים אלו גם רבים, אך כל אלו לא הפילו את רוחם, ועובדה שהצליחו בהגשמת חלומם.

כיום בני גר ביישוב עם משפחה נהדרת, בת שלושה דורות, ילדים ונכדים. וגם הם ממשיכים בדרכו וגרים בבית חורון.

מצפור מתת בבית חורון (ויקיפדיה)

תמונה 1

הזוית האישית

הדר פרץ: בבית ספרנו התקיימה השנה תכנית הקשר הרב דורי, בה הזמנו את ותיקי היישוב לשמוע את סיפוריהם על הקמת היישוב. בעקבות הפגישה שלנו עם בני ריקרדו, זכינו להכיר את סיפורו של תחילת היישוב בית חורון, היישוב שלנו.

מילון

בית חורון
בֵּית חוֹרוֹן הוא התנחלות ויישוב קהילתי בחבל בנימין, לצד כביש 443, סמוך לכפר בית עור אל-פוקא, כ-3 קילומטר צפונית-מערבית לגבעת זאב, השייך למועצה אזורית מטה בנימין וקרוי על שם העיר המקראית בית חורון (עליונה ותחתונה).

ציטוטים

”קשיים אלו גם רבים, אך כל אלו לא הפילו את רוחם, ועובדה שהצליחו בהגשמת חלומם.“

הקשר הרב דורי