מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

הקשר הישראלי של ברוך ברונקש

ביקור בבסיס סיירת גולני
לומדים כמו פעם
תקופות חייו של ברוך מילדות לבגרות. הקשר הישראלי שלו לארץ ישראל.

סבי נולד בשנת 1947 בקרית חיים טרם הקמת מדינת ישראל להורים ניצולי שואה מפולין, שמם לושה ודב.

המשחקים שלהם היו "תופסת" רכיבה על אופניים, כדורגל שהכינו מגרביים, 5 אבנים, 4 מקלות, קלאס, הקפות, חמור ארוך, סחיבת דגלים, מטקות בחוף הים. הם הכינו קורקינטים מחלקים שהיו במוסך. בכל הזדמנות הם היו הולכים לים.

הוא היה חניך בתנועה המאוחדת. סבא למד בבית ספר נתיבים. בשנים הראשונות למדו אז בשתי משמרות:  משמרת ראשונה מ- 07:00 עד 12:00 ומשמרת שנייה מ- 12:00 עד 17:00. למדו בשתי משמרות, מכיוון שהיו יותר מידי ילדים ולא היו מספיק כיתות לימוד.

סבי עזר להכין את "חדר מדעים" בבית הספר ותפקידו היה לשמור עליו. כשהיו דייגים היה נוהג לבקש מהם דגים או כל חיה שדגו כדי להביא ל"חדר המדעים" לחקור את החיה שקיבל. בכל חג עשו חגיגה לכל בית הספר או לכל הקרייה. בתיכון קריית חיים סבא למד במגמה ריאלית (כמו כיתת מדעים היום).

אחרי התיכון, התגייס לצבא ושירת בסיירת גולני. הוא השתתף במלחמת ששת הימים ובקרב בתל פאחר, נגד הסורים. סבי וגם אבי היו בקורס טייס וצנחו. אחרי הצבא, הוא למד בטכניון בפקולטה לתעשייה וניהול ועובד עד היום כמנהל.

הוא שירת במילואים מגיל 21 עד גיל 63 והשתתף בכל המלחמות: ממלחמת ששת הימים ועד היום. ב-15 השנים האחרונות לשירות המילואים שלו, סבא ואבא שירתו באותה יחידה שסבי היה בין מייסדיה. כיום, הוא מתנדב במשך כ-45 שנה במשמר אזרחי ובמשטרה.

הוא חבר בארגון בני ברית – ארגון המתנדבים היהודי הגדול בעולם, כבר מעל 30 שנים. במסגרת זו הם מתנדבים בבתי ספר, בבתי חולים, במועדוניות, במתנ"סים, בהסעות עיוורים ונכים וחלוקת אוכל לנזקקים, ובפעילויות שונות בעזרה לזולת. סבא פעיל בקבוצת טיולים מזה כ – 40 שנה. הם מטיילים בכל חודש בארץ ובעולם. כמו כן הוא משתתף בערבי זמר ביחד עם אפי נצר, שהיה מורה שלו בכתה ג'.

סיור במחנה הצבאי שבו שירת סבא

בפורים, ביקרנו ביחד עם אחי והבן דוד שלי בבסיס בו סבא שרת. היינו בחדר ההנצחה לנופלים ביניהם גם עשרה חברים ששרתו עם סבא.

ראינו את התמונה של אילן אורי (ז"ל)

אורי אילן (י"ד באדר א' תרצ"ה, 17 בפברואר 1935 – י"ט בטבת תשט"ו, 13 בינואר 1955) היה לוחם צה"ל שהתאבד בשבי הסורי. בפתק שהותיר בבגדיו והתגלה בבדיקת גופתו, הוא כתב "לא בגדתי, התאבדתי", כדי שלא להסגיר סוד צבאי. משה דיין, שכיהן באותה עת כרמטכ"ל, ציטט מהפתק רק את שתי המילים הראשונות "לא בגדתי", ומילים אלה הפכו לסמל של הקרבה אישית …

‏תולדות חייו · ל‏זכרו של אורי אילן ז"ל

תמונה 1

עברנו שם על 87 תמונות וראינו את המשרד של סבא בבניין. אחר כך ביקרנו בנושא גיסות משוריין – שנראה כמו טנק, מסוג נמר. ראינו את המצלמות וקבלנו הסבר מהחיילים על הכלי. ראינו את סבא שעמד בחוץ במצלמות.

 הקשר הישראלי של סבא

"…סבא התגייס לצבא ושירת בסיירת גולני. הוא השתתף במלחמת ששת הימים ובקרב בתל פאחר, נגד הסורים. אחרי הצבא, הוא למד בטכניון בפקולטה לתעשייה וניהול. הוא שירת במילואים מגיל 21 עד גיל 63. הוא מתנדב במשך כ-45 שנה במשמר אזרחי ובמשטרה…".

סבא שלי הוא הקשר הישראלי

תמונה 2

 

הזוית האישית

נבו ברונקש מביא את סיפורו של סבו ברוך, במסגרת תכנית הקשר הרב דורי.

מילון

"יאללה יאללה"
להתקדם יותר מהר.

ציטוטים

”"תהיה עם ראש פתוח"“

הקשר הרב דורי