מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של שחיינית – מרגלית בן שואף

רוני ורותם עם סבתא מרגלית
פמוטי הכף שעברו מדור לדור
סיפורה של שחיינית- מרגלית בן שואף

סבתא מרגלית מספרת:

"במי מרגלית, נולדתי בקיבוץ כפר מסריק, בקיבוץ הכריחו אותנו להשתתף בענף ספורט. אצלנו זה היה שחייה ולא היה ילד שלא ידע לשחות. מגיל חמש וחצי התחלתי להתחרות מול ילדים גדולים ממני וכל זה היה עד גיל 12. בגיל הזה הבנתי שאני חייבת לעשות ספורט אבל זה לא היה שחייה, זה היה כדורעף. עם הכדורעף המשכתי עד גיל 45 ובאמצע ילדתי את בנותיי. כבר כשהיו בגן הכרחתי אותן ללכת לענף ספורט. הספורט נשאר אצלן עד היום והם העבירו את הספורט אלינו. אנחנו בטוחות שגם אנחנו נעביר את זה הלאה…."

סיפורם של פמוטי כסף מיוחדים במינם

הפמוטים היו של המשפחה של סבתא שלנו, הם עברו מדור לדור והוסתרו בשואה. קצת אחרי שסבתא רבתא שלנו הגיעה לארץ, הפמוטים גם הם הגיעו לארץ. הם הגיעו בצורה לא ברורה. המשפחה של סבתנו שמרה על היהדות שלה באופן מדהים במשך המון דורות אף על פי שהם לא היו דתיים והפמוטים הם זכר לכך.

ואנו, רוני ורותם, נמשיך לשמור על הפמוטים, כדי שיהיה המשך לדבר העובר מדור לדור.

הזוית האישית

רוני ורותם: נהנינו מאוד מהמפגשים עם סבתא בבית הספר ומהסיפורים הנהדרים ששמענו.

מילון

כפַר-מַסָּרִיק
כפַר-מַסָּרִיק הוא קיבוץ מתנועת הקיבוץ הארצי בגליל המערבי הנמצא בשפלת עכו, ליד נחל נעמן. הקיבוץ, שהוקם בשנת 1940, נקרא על שמו של הנשיא הראשון של צ'כוסלובקיה, טומאש מסריק. הקרקע נרכשה על ידי קק"ל בשנות ה-30 של המאה ה-20. שייך למועצה אזורית מטה אשר. שטח הקיבוץ כ־8,000 דונם. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”נשמור על הפמוטים כדי שיהיה המשך לדבר העובר מדור לדור“

הקשר הרב דורי