מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של שושי

תמונה של סבתא שושי והנכד אדר
סבתא שושי
הילדות של שושי

השכונה שלי

נולדתי בגבעתיים ולמדתי בבית ספר עממי על שם כצנלסון ובתיכון קלעי. הבית שלי היה בקומה אחת כמו כל הבתים בשכונה, סביב הבית הייתה חצר, שהייתה כמו משק חקלאי. בחצר הזו גידלנו לול תרנגולות, 4 עיזים, עצי פרי, גינת ירקות. כל בוקר אבא היה חולב את העיזים ואוסף את הביצים. לי ולאחי היה תפקיד פעם בשבוע לנקות את כלי המים של התרנגולות בלול. ולנקות את הדיר.

בגלל שבית הספר היה רחוק מהבית היינו יוצאים בשעה מוקדמת היינו הולכים ברגל בחורף ובקיץ.

בשכונה שלנו היו לי הרבה חברים מגילאים שונים, אחרי הצהריים היינו נפגשים בגן הציבורי, ומשחיקים משחקי רחוב: קפיצה בחבל, 4 מקלות, דודס (מקל ומטקה), חמש אבנים, גוגאים, גולות, תופסת ומחבואים.

בכיתות גבוהות יותר היינו בתנועת הנוער העובד ופעמיים בשבוע היינו הולכים לפעולות. אילו היו החיים בשכונה עד שהלכנו לצבא.

מקצוע

לפני שהתגייסתי והלכתי לצבא למדתי בסמינר למורים ובצבא הייתי מורה חיילת בקריית גת. וכך המשכתי בהוראה בבית ספר 15 שנה. ולאחר מכן החלטתי ללמוד את מקצוע הוראת המוזיקה. ובכך במשך עשרים שנה לימדתי האזנה ושירים לגיל הרך.

עד היום אני מאוד אוהבת לעסוק במוזיקה: שרה במקהלה, הולכת עם הנכדים לקונסרווטוריון, אחד לכינור אחד לחלילית ואחד לחצוצרה. ואני עוזרת להם להתאמן ולהתכונן לשיעור.

תחביבים

אדר אומר שסבתו היא אשת אשכולות. שיש לה הרבה תחביבים. וזה נכון: אני יודעת לתפור במכונת תפירה אחרי שלמדתי עיצוב אופנה. פיסול ברשת ובטון, מקשתת את החצר בפסלים גדולים, מציירת, והעיקר אוהבת לעשות עם הנכדים עבודות יצירה.

חוויות מימי כיפור

כל יום כיפור כל המשפחה המורחבת באים לסבתא. לאחר שחוזרים מבית הכנסת מתחילים את יום כיפור, יום שבו משחקים כולם פוקר והימורים עד 5 בבוקר.

ראש השנה יום הבקשות

כל אחד מקבל בלון ופתק קטן שבו הוא כותב בקשה וביחד כולם מפריחים את הבלונים. השנה גם השטנו צלחות מקושטות בברכה.

פורים

בכל חג פורים כל המשפחה באה לסבתא ועושים תחרות תחפושות.

הזוית האישית

כל יום חמישי נפגשנו בבית הספר לתכנית בין דורי. העלינו חוויות מן העבר וכל הפעילויות שעשינו יחד בטיולים ובחצר הבית. ההנאה היתה מרובה. יחד הצטלמנו בחדר המחשב.

מילון

דודס
דודס הוא משחק המבוסס על משחק כדור הבסיס האמריקאי, ולפיכך מצריך שתי קבוצות. כלי המשחק הם כפיס עץ קצר, המחודד משני קצותיו, וקרש ארוך יותר ושטוח. אחד מחברי הקבוצה שב"בית" מניח את הכפיס הקצר על הקרקע, וחובט בו באמצעות המקל הארוך כדי שיתרומם. משהתרומם הכפיס באוויר, מנסה החובט לחבוט בו שנית, הפעם למרחק.

ציטוטים

”בגלל שבית הספר היה רחוק מהבית היינו יוצאים בשעה מוקדמת היינו הולכים ברגל בחורף ובקיץ.“

הקשר הרב דורי