מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של סבתא טצינה

סבתא שלי באוזבקיסטאן מטיילת עם כלב גדול
סבתא
1955

סבתא שלי נולדה בשנת 1955 בעיר טשקינט שבארץ אוזבקיסטאן. זוהי עיר הבירה של אוזבקיסטאן, ששוקמה על ידי הממשל הסובייטי לאחר רעידת אדמה גדולה שהייתה בה. בעיר יש גנים גדולים מאוד ובניינים גדולים ומפוארים, לפאר הממשל הסובייטי.

הוריה של סבתי החליטו לקרוא לה טצינה. לסבתא שלי היה מאוד כיף בילדות. המשחקים האהובים שלה היו כמעט כל המשחקים המקובלים, אבל בעיקר אהבה לשחק בחבל קפיצה, כדורסל, לוטו וקלפים. בגיל שלוש עשרה הלהקות האהובות עליה היו  הביטלס ושירים של ברית המועצות.

כשסבתא טצינה הייתה בגיל 17 החברה שלה הכירה לה את בעלה לעתיד. כעבור בערך 4 שנים היא התחתנה איתו. כעבור עוד כמה שנים בשנת 1979 אבא שלי נולד. האח של אבא שלי נולד בשנת 1984  (דודי ז"ל נפטר).

בשנת 2005 סבא וסבתא שלי עלו לארץ ישראל בגלל הרפואה הטובה שהייתה כאן, כי סבא היה חולה בסרטן. לאחר שנה וחצי הוא נפטר. לאחר מותו של סבי, סבתא שלי הייתה מאוד עצובה. אך היא הבינה שהחיים ממשיכים, ושעדיין יש לה כאן קרובי משפחה אהובים ויקרים, שמשמחים אותה ויקרים לה. סבתא תמיד מלמדת אותי לעמוד על שלי.

הזוית האישית

ניקיטה: היה לי מאוד מעניין מאוד לעשות את העבודה ולמדתי יותר על החיים של סבתי.

מילון

טשקנט
בירתה של אוזבקיסטן. טשקנט נמצאת במזרח המדינה, והיא בירת המחוז הנקרא על שמה. העיר נוסדה בתקופת כיבושי אלכסנדר הגדול והייתה בעת העתיקה מרכז מסחרי חשוב, במיוחד לאור מיקומה בדרך המשי. בשנת 1966 נחרבה העיר בעקבות רעש אדמה בעוצמה 7.5 בסולם ריכטר. בעקבות האסון השקיע הממשל הסובייטי מאמצים רבים בשיקום העיר, בעזרת מיטב האדריכלים. טשקנט שוקמה והפכה לאחת הערים המפוארות ביותר בגוש הסובייטי. טשקנט היא אחת הערים המודרניות ביותר מבין הערים המוסלמיות בעולם, והיא מרכז תרבותי וכלכלי חשוב באוזבקיסטן. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”למרות אובדן החיים ממשיכים “

הקשר הרב דורי