מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של נגה לב ארי

אני והמתעדות שלי אילנה ונגה
אני ביום חתונתי
חייה של נגה בארץ

נולדתי בישראל ב- 20.9.1953 בשם נגה פוקס, בת לצבי ונעמי, אחות לאילנה שבזכותה שמי נקרא בישראל נגה. הורי עלו בילדותם לישראל מאירופה לפני מלחמת העולם השנייה. בילדותי לא היה מחשב או טלפון אז שיחקנו בקלאס, קפיצה על חבל, חמש אבנים, מונופול ועוד. תחביבי היו קריאת ספרים ואוספים שונים כגון: קופסאות גפרורים מכל העולם, מפיות ניר, מחזיקי מפתחות ועוד. למדתי בנתניה בבית ספר ביאליק, ואחר כך בבית ספר שרת.

תמונה 1
תמונה הגדנע

ת

 

בגיל שתים עשרה נסעתי לראשונה בחיי לחוץ לארץ, הפלגה בים התיכון באוניה ששמה הרצל. בתקופת מלחמת ששת הימים הייתי בכתה ח' רוב המורים גוייסו ומלבד הליכה לים, התנדבתי לעבודה נדרשת שהייתה חלוקת דואר. בגיל שש עשרה פגשתי את בעלי לעתיד, יהונתן זינדני שם ששונה אחר כך ללב ארי. סטודנט שנה ראשונה למשפטים. בגיל שמונה עשרה לאחר סיום התיכון התחתנו.

אבי התנדב ונלחם בצעירותו במלחמת האזרחים בספרד. בעלי נלחם במלחמת ששת הימים בתל פאחר. ניסיוני הצבאי הסתכם בגדנ"ע ושרות במחנה צבאי תקופה קצרה.

תמונה 2
שלושת בנותיי שרון, צדף וסיוון

נולדו לנו שלוש בנות מקסימות שרון, צדף וסיון כיום יש לנו ארבעה  נכדים: אור, ירדן, הילי וליה. הייתי בעלת משפחתון שנים רבות, יצאתי לפנסיה מוקדמת ומאז אני מתנדבת במסגרות שונות. אישי ואני אוהבים לטייל בפינות חמד בארץ, לרקוד ריקודי-עם ולתכנן בקפידה את הטיול הבא לחוץ לארץ. אם אני צריכה לסכם את מהותי, זה המכלול המשפחתי.

תמונה 3
אני ובעלי כיום

 

 

הזוית האישית

אילנה וננה: מאוד נהנו מהתכנית להכיר את נגה ולראות איך החיים היו פעם

נגה: השתתפתי בתכנית הקשר הרב דורי במסגרת כתת הותיקים בבית הספר שרת, בנתניה. בהנחית המורות לילך יוסף וטלי פאלק.

מילון

גדנ"ע
גדודי נוער עברי. הוא ארגון ישראלי לחינוך טרום צבאי. הגדנ"ע הוא מסגרת חסות של צה"ל שאמונה על הפעלת הנוער והכנתו לשירות צבאי.

ציטוטים

”העבודה מכבדת את בעליה .“

הקשר הרב דורי