מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של מרים רוביו

תמונה של מרים היום
תמונה של מרים פעם
סבתא מרים גדלה בכפר בקולומביה

סבתא שלי נולדה בכפר קטן בקולומביה. הכפר היה ממש קטן, הבתים היו עשויים מבוץ, היו כמעט 1000. בכפר לא היה כמעט כלום, לא חנויות, לא סופרים או קיוסק, חיינו באופן ממש שונה ממה שחיים היום. בשביל להתקלח או לעשות כביסה הם היו הולכים לנהר. הם היו הולכים לקטוף פירות מעצי פרי. בכפר היה רק פארק אחד הוא היה ממש גדול והיו בו הרבה עצים ופריחה. הם היו משחקים עם בובות על ענפים של עצים, הם שמו את הבובות על הענפים והיו מזיזים את הענפים עם הרגליים כאילו זאת רכבת.

את הבתים מהבוץ היו מכינים כולם ביחד: היו חופרים בור ושמים בו מים, הילדים היו נכנסים לבור ועם הרגליים היו עושים את הבוץ. ההורים היו שמים את הבוץ ובונים את הבית עצמו. אחרי זה הם היו הולכים לנהר להתנקות ובסוף היו עושים ארוחה גדולה משפחתית, וגם הארוחה הייתה צנועה ולא גדולה כי לא היה הרבה לקנות ואיך להכין. אלו היו חיים מאוד פשוטים וצנועים.

הזוית האישית

ליהיא: לי היה כיף ומענין בתכנית, אני רוצה לאחל לסבתי אושר ובריאות.

מילון

?Como estas
(בספרדית) פירוש: איך אתה, מה שלומך.

קולומביה
קוֹלוֹמְבְּיָה, או בשמה הרשמי רֶפּוּבְּלִיקַת קוֹלוֹמְבִּיָּה היא מדינה הממוקמת בצפון-מערב דרום אמריקה. קולומביה היא המדינה ה-26 בגודלה בעולם והרביעית בגודלה בקרב מדינות דרום אמריקה (אחרי ברזיל, ארגנטינה ופרו). שטח קולומביה משתווה לפעמיים שטחה של צרפת. קולומביה היא גם המדינה ה-29 בעולם בגודל אוכלוסייתה והשנייה בקרב מדינות דרום אמריקה, אחרי ברזיל. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”אם אתה רוצה להיות טוב במשהו - תתאמן ותתמיד“

הקשר הרב דורי