מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של אתי פופר

לוח שנה מתקופתה של אתי פופר
אתי פופר בילדותה
מסע חייה של אתי פופר בקצרה

הילדות של סבתא אתי

סבתא שלי נולדה שבוע לפני הקמת המדינה, בשנת 1948 במקסיקו סיטי. אימא ואבא שלה הגיעו מפולין, הם נשארו בפולין ונהרגו שם במלחמת העולם השנייה. סבתא שלי ניצלה בקהילה יהודית, שם לא היה לה קשרים עם גויים. בגיל 15 אבא שלה נפטר מסרטן, היה לו עסק של צמיגים, ואימא שלה רצתה לעבוד בעסק. כעבור כמה שנים היא פרשה כיוון שהעסק היה קשה מדי בשבילה, לכן היא החליטה לעבוד בקוסמטיקה.

הכרות של סבתא אתי עם סבא

בגיל 20 (1968) סבתא שלי הכירה את סבא שלי. סבא שלי הבטיח לה שהוא יעלה לארץ ויהיה בתנועת השומר הצעיר. כעבור כשנה הם באמת עלו לארץ לבד, לקיבוץ סער, באותה תקופה היו מלחמות וטילים. הם מספרים שהיה להם קשה לעבור מהשקט של מקסיקו לבלגן בישראל, זה לא היה שגרתי בשבילם.

החיים בקיבוץ

כעבור כמה זמן סבי וסבתי החליטו לעבור לקיבוץ של עולים מדרום אמריקה הנקרא "געש", שם הם חיו בצורה מאוד מצומצמת וביחד, כולם חלקו הכל עם כולם, והסתפקו במועט. בקיבוץ הילדים גרו בלינה משותפת, כולם ישנו ביחד בבית מיוחד. סבתא שלי מספרת שהיה  לה קשה לעזוב את הילדים שלה ולשלוח אותם לישון בנפרד ממנה.

סבתא למדה פדגוגיה וחינוך בזמן שסבא שלי ניסה לעבוד בחקלאות

 אתי בילדותה

תמונה 1

לאחר תקופה שחייו בקיבוץ, הם הבינו שקשה להם לחיות רחוקמהמשפחה והחברים, ולכן החליטו לקחת חופש מחיי הקיבוץ ועברו להתגורר במקסיקו, שם הם נשארו לזמן ממושך ואז שוב חזרו לארץ להרצליה.

במהרה סבי וסבתי הבינו שהקיבוץ הוא מקומם וחזרו חזרה. סבא וסבתא שלי מספרים שכשאתה עובר לגור במדינה אחרת הדבר היחידי שנשאר זה הערכים והמבטא. הם מספרים שהיה להם קשה מאוד לעבור לבד למדינה חדשה, אבל עכשיו הם מבינים שזה השתלם להם בסופו של דבר והם שמחים שהחליטו להיות אמיצים ולעבור לגור פה בקיבוץ.

 

הזוית האישית

כקבוצה היה מאחד עבורנו ומרגש ומאוד מעניין וכיפי לכולם.

אריאל: זה היה מאוד מעניין להכיר את הסיפור של עולה חדשה, סבתא של איתמר, ולשמוע את הסיפור שלה, הכי נהנתי לשמוע לגבי ילדותה.

מיכאל: האמת שזה היה מאוד מעניין.

איתמר: אני התרגשתי לגלות דברים חדשים שלא ידעתי על סבתא שלי ועל המשפחה שלי, התעניינתי מאוד מהסיפור ולמדתי ממנו.

מילון

השומר הצעיר
תנועה אשר מקיימת פעילות על בסיס העיקרון של נוער מחנך נוער ומצמיחה כוחות מנהיגות אישיים וקבוצתיים בקרב ילדים ובני נוער.

ציטוטים

”סבא וסבתא שלי מספרים שכשאתה עובר לגור במדינה אחרת הדבר היחידי שנשאר זה הערכים והמבטא.“

הקשר הרב דורי