מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סיפורה של איריס שטרן

איריס כיום
איריס בתקופת השירות הצבאי
מילדות לבגרות

שמי איריס שטרן, נולדתי בבית חולים בחדרה בתאריך 22.3.49.

גרתי עם הורי בשכונת נווה חיים בחדרה. יש לי אח בכור שלמד בבית ספר לקציני ים בעכו ואחות גדולה שגרה בחיפה ועובדת בחברת חשמל. אבא עבד בחברת החשמל, לאימא היה מזנון בתחנת הרכבת בחדרה מערב.

אחי הגדולים עזבו את הבית לפני ונשארתי בת קטנה מפונקת. כל בוקר נסענו בהסעה עם נהג אוטובוס קבוע לבית ספר יסודי "ארלוזורוב" ומי ששכח מחברת או ספר או איחר לקום הנהג חיכה לו. בצהריים כשבאתי הביתה לא היה אף אחד בבית, הייתי לוקחת את האופניים ונוסעת לאמי למזנון. שם אכלתי צהריים ונשארתי לעזור לאימא במזנון ואימא הייתה הולכת לנוח שנת צהריים ואני הייתי לבד במזנון. אימא הייתה הולכת עם כיסא נוח ליער לנוח. הייתי חוזרת הביתה וכמובן בבית הייתי עושה שיעורי בית ועוזרת לאימא בעבודות הבית.

השכונה הייתה קטנה, כולם הכירו את כולם. היו לי חברות, שכנות – שיחקנו תופסת, מחבואים, בכדור ובקלאס. כמובן שהייתי בתנועת נוער "השומר הצעיר". היינו כמה בנים ואני בת אחת הולכים ברגל ל"קן" בחדרה, חוצים פרדסים, הבנים היו גונבים תפוזים ואני הייתי השומרת.

סיימתי יסודי בית ספר "ארלוזרוב" חדרה. סיימתי "תיכון חדרה". התגייסתי, לצבא בשנת 1967 – הייתי בחיל קשר הייתי טלפנית ואחר כך עבדתי במשרד הדואר של הצבא. ידעתי את כל היחידות בעל פה ואת מיקומם. כשהייתי טלפנית ידעתי את כל מה שקורה בצבא. אחרי השרות הצבאי למדתי קורס מזכירות מינהלתיות. עבדתי כמזכירת בי"ס מיוחד שלושים ושלוש שנים עד הפנסיה.

 בתקופת השירות הצבאי

תמונה 1

הזוית האישית

איריס השתתפתי בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר מרים ילן שטקליס במסגרת כתת הותיקים.

מילון

השומר הצעיר
תנועת הנוער הציונית הראשונה בעם היהודי

ציטוטים

”השכונה הייתה קטנה כולם הכירו את כולם“

הקשר הרב דורי